نسخه چاپی

پاداش 35 میلیونی از تامین اجتماعی به مرتضوی

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی گفت: در گزارش تحقیق و تفحص ردیفی آمده كه پرداختهای مدیران‌ عامل در آن ذكر شده است. ۳۵ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بابت صورت‌های مالی در بین سالهای ۸۶ تا ۸۹ به آقای مرتضوی پاداش پرداخت شده است.

به گزارش نما؛ علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در سخنانی گفت: لازم است که 16 آذر روز دانشجو را به همه دانشجویان، ملت شریف و نمایندگان مجلس تبریک بگویم.

وی افزود: قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس، این روزها نقل مجالس شده است. متاسفانه در هفته‌ اخیر شاهد هجمه‌هایی به نمایندگان مجلس‌های هشتم و نهم و به خصوص دوره‌های دیگر مجلس بودیم که بر خودم لازم می‌دانم مطالبی را به استحضار نمایندگان و ملت شریف ایران برسانم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در ادامه تاکید کرد: در هفته اخیر بسیار تلاش شده که گزارش این هیئت مخدوش نشان داده شود. یکی از اینها مخدوش نشان دادن مواردی است که در این گزارش ارائه شده است.

محجوب در ادامه به صفحه 8 بند 4 این تحقیق و تفحص اشاره کرد و گفت: برخی آقایان مدعی شده‌اند که ما سند ارسال کرده‌ایم که البته ما در بند 4 این صفحه از تحقیق و تفحص عینا آنها را آورده‌ایم. البته اسناد نیز به صورت ضمیمه موجود است. بنابراین کسی کشفی نکرده است و بگوید که ممکن است که هیئت تحقیق و تفحص فراموش کرده و یا مجلس آن را نخوانده است.

وی ادامه داد: موضوع ما با سازمان تامین اجتماعی یک سری پرداخت‌های متعارف و قانونی و نیز یکسری پرداخت‌‌ها و اقدامات غیرقانونمند، غیرمتعارف و غیرمعمول است. آنچه که ما متعارف تشخیص داده‌ایم، مصوبه هیئت‌مدیره و نیز مصوبات ارکان سازمان را داشته که ما آنها را در بند 4 این گزارش آورده‌ایم. البته اقداماتی نیز که مصوبه نداشته است، اعلام کرده‌ایم و چیزی به ما نداده‌اند که بتوانیم در آن مورد حرفی بزنیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در ادامه به برخی موارد مطرح شده در مورد نمایندگان مجلس نهم اشاره کرد و اظهار داشت: بنده توجه همه مردم عزیز و شریف و نمایندگان را به این جلب می‌کنم که از ابتدای این مجلس اختلافاتی در باب انتصاب آقای مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی مطرح بوده است.

محجوب به برخی صفحات نشریه‌ای که توسط سازمان تامین اجتماعی و در زمان مرتضوی چاپ شده، اشاره کرد و افزود: این مجله توسط آقای مرتضوی منتشر شده و در صفحات 56،57 و 58، بیانیه‌ای از قول عده زیادی داده شده است. در این متن که در مردادماه امسال منتشر شده، بارها به ساحت مجلس، رئیس‌مجلس اهانت و هتاکی شده است. بنابراین تازگی ندارد که برخی فکر می‌کنند اقدام تازه‌ای انجام شده است. قبل از اینکه تحقیق و تفحصی صورت بگیرد این مطالب شروع شده بود، اما ممکن است توجه به آنها کم بوده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد همواره هزینه دارد، تاکید کرد: هزینه مبارزه با فساد را می‌پذیرم. بنده را متهم کرده‌اند که رئیس هیئت مبلغی گرفته است. ضمیمه‌ای که بعد ارائه کردند، متوجه شدیم که متعلق به مجلس قبل بوده است. البته اگر به سایتها نیز مراجعه کنید، مطالب گفته شده در مورد اینکه بنده در مجلس قبل مبلغی دریافت کرده‌ام، هم توسط بنده و هم توسط آقای حافظی، مدیرعامل وقت تکذیب شده است که تکذبیه‌های آن نیز موجود است.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در ادامه اظهار داشت: اگر مبالغی نیز به کسی پرداخت شده باشد، کاملا براساس قانون بوده است. ما در گزارش خودمان گفته‌ایم که آقای مرتضوی و یا هر کس دیگری اگر سندی دارد، به ما ارائه کند. ما همه مدارکمان را با تائیدیه امور مالی ارائه کردیم.

محجوب تصریح کرد: ما حق داریم در این مورد بگوییم که مجلس قبلا هزینه خلاف قانون را پرداخته است و امروز نیز هزینه مبارزه با فساد را نیز خواهد پرداخت. هزینه مبارزه با فساد آسان نیست. ممکن است بر روی صورت شما پنجه بکشند و یا شما را متهم کنند، اینها را متحمل شوید.

وی تاکید کرد: مطمئن باشید که اگر در گزارش ما اسم کسی آمده که مبلغی دریافت نکرده، مانند آقای شیرخدایی، ما گفته‌ایم که ما آن را تکذیب می‌کنیم. هیئت‌ آماده است که اگر مواردی در گزارش وجود دارد و افراد مبالغی دریافت نکرده‌اند به ما بگویند و ما آن را اعلام می‌کنیم.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی با بیان اینکه کسی که مبالغی را پرداخت کرده از نظر این هیئت مسئول است، خاطرنشان کرد: ما گفته‌ایم که هر کس توضیحی ارائه دهد که مبالغی دریافت نکرده، ما در حق هیچکس اجحاف نمی‌کنیم. به طوری که آقای مرتضوی نیز در 120 صفحه توضیحاتی فرستاده و ما نیز آنها را در ضمائم گزارش آورده‌ایم.

محجوب با اشاره به ایکه به کارگران اجحاف شده است، گفت: در جریان این تحقیق و تفحص متوجه شدیم که به کارگرانی که در شرایط سخت کار کرده‌اند، اجحاف شده است. 150 میلیون بار برخلاف قانون مصوبه مجلس، بازرسی انجام شده است. اینها نکات زیادی است که باید به آن توجه شود.

وی اضافه کرد: آقای مرتضوی جوابیه‌ای فرستاده و گفته که پاداشی دریافت نکرده است که آن را به هیئت رئیسه خواهم داد. در گزارش تحقیق و تفحص ردیفی آمده که پرداختهای مدیران‌ عامل در آن ذکر شده است. 35 میلیون و 640 هزار تومان بابت صورت‌های مالی در بین سالهای 86 تا 89 به آقای مرتضوی پاداش پرداخت شده است، سوال بنده این است که آیا وی در این سالها در سازمان تامین اجتماعی مسئولیتی داشته است که 35 میلیون بابتش پاداش دریافت کند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی تصریح کرد: بنده می‌خواهم که به ما لطف کنند و تهمت نزنند. آقایان نترسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت که لازم است یادآوری کنم که هیچکس در این قضیه نمی‌ترسد. آن که حسابش پاک است از محاسبه هیچ باکی ندارد.

وی افزود: مهم این است که مجلس تقاضای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی را داشته و تا آخر نیز ایستاده و آن را دنبال می‌کند.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...