نسخه چاپی

انتقاد آیت الله مكارم شیرازی از برخی وزرا

آیت‌الله مكارم‌شیرازی با اشاره به سخنان اخیر دلتمردان آمریكایی، گفت: سخنان اخیر دولتمردان غربی بسیار زشت، زننده و تنفرآمیز است.

به گزارش نما، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به این‌که «اگر غربی‌ها می‌خواهند با ایران کنار بیایند باید شیوه گفتار و عمل خود را تغییر دهند» اظهار کرد: غربی‌ها برای خشنودی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند و عجیب است آمریکا که خود را قوی‌ترین دولت دنیا می‌داند چگونه به دولتی ذلیل و ناتوان در برابر صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

وی خطاب به دولتمردان آمریکا، گفت: اگر می‌خواهید با ایران کنار بیایید، ادبیات خود را عوض کنید، چرا که سخنان و رفتارهای دوگانه موجب بی‌اعتمادی و تنفر ایرانیان به شما می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید همه ما چه دولت و چه ملت در برابر گفته‌ها و رفتارهای دشمنان هوشیار باشیم.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اختلاف نظرهای دولت و مجلس، گفت: در شرایط حساس کنونی نباید بین قوا اختلافی وجود داشته باشد و دولتی‌ها و مجلسی‌ها باید در گفتار و رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند و به نحوی سخن نگویند که احساس اختلاف در بین قوا به وجود آید.

وی با انتقاد از برخی اظهارنظرهای وزراء درباره اوضاع کشور، افزود: برخی از وزرا می‌گویند اکنون کشور در زیرخط فلاکت 50 درصد قرار گرفته و یا این که می‌گویند بدترین سال‌ها را در پیش داریم و یا اگر آمریکا حمله کند، چنین و چنان می‌شود؛ نباید سخنان مسئولان به گونه‌ای باشد که مردم را ناامید کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: رئیس‌جمهور باید در این خصوص به وزرا تذکر دهد و مسئولان نیز بدانند در شرایط حساس کشور نباید ادبیاتی را به کار ببرند که سبب یاًس در جامعه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز،‌ این مرجع تقلید تاکید کرد: وزراء و همه مسئولان باید در برابر دشمنان با قدرت و قوت صحبت کنند و در برابر دوستان محترمانه به گفت‌وگو بنشینند.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...