نسخه چاپی

تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی شاهكار مجلس نهم

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی یكی از شاهكارهای مجلس نهم است چرا كه این امر دفاع از حقوق كارگران بود.

به گزارش نما؛ "نادر قاضی‌پور" در جلسه علنی امروز چهارشنبه (20 آذر ماه) در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: آنچه در بحث بودجه 93 مشهود نبود، حمایت از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه بوده، ما ندیدیم که سبد کالایی شامل روغن، برنج، قند، نان ، گوشت قرمز و سفید برای قشر آسیب‌پذیر در بودجه پیش‌بینی شود، دولت موظف است برای حمایت از تمام صنوف و قشرهای مختلف از سیستان و بلوچستان مظلوم تا آذربایجان از خوزستان تا خراسان شمالی به طور هم زمان با یک قیمت پنج کالای اساسی را به ارزان‌ترین وجه به دست مصرف کنندگان برساند.

وی افزود: متاسفانه وزیر نیرو به عنوان رئیس کارگروه نجات دریاچه ارومیه تا امروز هیچ اقدام اساسی و عملیاتی انجام نداده و دو محلی که قرار بود آب را به دریاچه ارومیه منتقل کند، تعطیل کرده است، دریاچه ارومیه مربوط به مردم این شهر نیست، بلکه دریاچه ارومیه متعلق تمام مردم ایران است.

عضو کمیسیون صنایع با اشاره به مشکلات بخش مسکن، تصریح کرد: مسکن فرهنگیان، کارگران و طرح مسکن مهر بلاتکلیف مانده و با افزایش قیمت کالاها متاسفانه بسیاری از این طرح‌ها تعطیل و نیم تعطیل رها شده، لذا از رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خواستارم از هر طریق ممکن هرچه سریع‌تر مشکلات بخش مسکن را برطرف کنند.

قاضی‌پور ادامه داد: متاسفانه بعد از چندین سال هنوز راه آهن به ارومیه نرسیده، قرار بود از سال 88 این راه آهن به ارومیه بیاید، اما تا به امروز این امر محقق نشده است، متاسفانه به دلیل عدم بهره‌برداری راه آهن ارومیه بسیاری از مردم جان خود را در جاده‌های این شهر از دست می‌دهند که این موضوع واقعا آزاردهنده است، آقای آخوندی وزیر راه و شهر‌سازی به داد جاده‌های استان آذربایجان برسید، چراکه جاده‌های استان آذربایجان همانند قتلگاهی، بسیاری را به کام مرگ کشانده است.

وی در انتقاد به مجله خورشید تاکید کرد: تمام صفحات این مجله رنگی است، خون کارگران و بیت المال کاغذ شده و برای تبلیغ یک فرد در مجله‌ای استفاده شده است، کل کارخانه‌جات تامین اجتماعی که 15 هزار میلیارد تومان قیمت گذاری شده به 17 هزار میلیارد به یک فرد داده شد، اما این مجلس بود که نگذاشت این به فروش برسد، تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی یکی از شاهکارهای مجلس نهم است چرا که این امر دفاع از حقوق کارگران بود؛ حقوق میلیونی برای کارمندان، حقوق 6 میلیونی برای همسران خود و غیره از دیگر تخلفات مسئولین سازمان تامین اجتماعی است،‌ این درحالی است که گفته می‌شود مبالغی به نمایندگان مجلس داده شده اما اینگونه مسائل کاملا کذب و نادرست است.

این نماینده افزود: از مجلس هشتم و نهم تشکر می‌کنم که بیمه کارگران را تصویب کرد. تامین اجتماعی به ما نوشته بود که 800 هزار کارگر ساختمانی بیمه شدند، ولی در تحقیق و تفحص به این نتیجه رسیدیم که 470 هزار نفر بیمه شدند. آنها گزارش کذب دادند.

نماینده مردم ارومیه در خصوص خبرهایی مبنی بر اعطای کارت هدیه به 150 نماینده مجلس تاکید کرد: به نمایندگان چیزی داده نشده و تعدادی از نمایندگان پاکت را برگشت داده‌اند و تحویل نگرفته‌اند و پاکت‌ها به برخی دفاتر داده شدند، نمایندگان رسید ندادند، آنها به محافظان خود 120 میلیون تومان می‌دادند و اصل تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پیگیری حق و حقوق کارگران و مستمری‌بگیران است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در واکنش به مخالفت نمایندگان با کاندید شدن افراد نابینا در انتخاب مجلس در پایان خاطرنشان کرد: وقتی قانونی می‌آید و می‌خواهیم یک روشندل در انتخابات مجلس کاندید شود، نمایندگان به آن رای نمی‌دهند یا زمانی که می‌خواهیم حقوق کارکنان بهزیستی را بالا ببریم، شما موافقت نمی‌کنید. لذا بهتر بود نمایندگان مجلس با کاندید شدن افراد نابینا در انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت می‌کردند.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...