نسخه چاپی

كدام اقشار به ریافت كنندگان سبد كالا اضافه شدند؟

عکس خبري -کدام اقشار به ريافت کنندگان سبد کالا اضافه شدند؟

سخنگوی دولت از اضافه‌شدن 4 قشر به دریافت‌كنندگان سبد كالای دولت در بهمن و اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نما؛ محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت پس از پایان جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت وزیران در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: دولت در این جلسه موضوع توسعه شبکه ریلی کشور و قطار شهری را بررسی کرد و در این راستا در سال 93 هزینه‌ای بالغ بر 1500 میلیارد تومان را به منظور توسعه این بخش اختصاص داد.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت همچنین 500 میلیارد تومان برای راهداری‌ها و ارتقای وضعیت جاده‌ها در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته است، افزود: چگونگی توزیع دو سبد کالا در بهمن و اسفندماه سال جاری یکی از موضوعات مورد بحث جلسه امروز هیئت وزیران بود.
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت درباره افراد مشمول این دو سبد کالا نیز مصوبه‌ای داشت و دانشجویان متاهل، طلاب و خبرنگاران و هنرمندان نیز به اقشار دریافت کننده این سبد کالا اضافه شدند.
نوبخت ادامه داد دولت در نظر دارد توزیع سبد کالاها را برای سال آینده حداقل فصلی یکبار انجام دهد، چرا که رئیس جمهور نیز بر تامین منابع لازم برای افزایش دفعات توزیع این سبدها تاکید دارد.
وی با بیان اینکه لایحه بودجه 93 با رویکرد اقتصاد مقاومتی انطباق دارد، گفت: بودجه سال آینده واقع بینانه تنظیم و در مصارف اجرایی در بودجه نیز مقاومت اقتصادی در نظر گرفته شده است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه بودجه عمومی سال آینده منقبض‌تر شده است، گفت: برای توانمندی تولید با توجه به کاهش 33 درصدی اعتبارات عمرانی به دلیل محدودیت، علاوه بر تامین منابع فاینانس ناچار شدیم از میان 30 هزار طرح و پروژه، 246 طرح بزرگ را با اعتباری بالغ بر 37 هزار میلیارد تومان تامین اعتبار کنیم.
وی تاکید کرد: در بودجه سال آینده برخلاف بودجه سال جاری می‌توانیم از مکانیزم تخفیف استفاده کنیم و بودجه سال آینده نیز امکان تخفیف و انعطاف را به ما می دهد.
نوبخت تصریح کرد: با توجه به اینکه در بودجه سال آینده ورودی به خزانه محدود است، هیچ کسری بودجه‌ای نخواهیم داشت و بودجه سال 93 نیز با رعایت این موضوع و انعطاف پذیری مورد قبول تقدیم مجلس شد.
سخنگوی دولت در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به میزان بودجه اختصاص‌یافته به استان خوزستان گفت: در لایحه بودجه سال 93 سهم تملک دارایی این استان 10 درصد کل اعتبارات عمرانی است و این استان نیز از نظر رتبه‌بندی تخصیص اعتبارات رتبه اول را در کشور دارد.
وی افزود: ما از تمامی نمایندگان مجلس تقاضا داریم که اجازه دهند به طرح‌هایی که 20 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتبارات کمتری را اختصاص دهیم و بیشتر اعتبارات ما نیز به طرح‌هایی اختصاص پیدا کند که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد باشد، بنابراین طبیعی است که طرح‌هایی که میزان پیشرفت فیزیکی بالایی ندارند، اعتبارات کمتری اختصاص دهیم.
نوبخت افزود: بسیاری از نمایندگان مجلس در پیام‌هایی این منطق دولت را درست و صحیح دانسته‌اند و اکنون هم لایحه بودجه در دستان نمایندگان است و دولت نیز تنها در این خصوص پیشنهادات خود را ارائه داده است بنابراین اگر نمایندگان مجلس پیشنهاد دولت را قبول ندارند می‌توانند خود با برنامه ریزی دقیق اعتبارات را اختصاص دهند.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...