نسخه چاپی

تقاضای انگلیس برای ترمیم روابط با ایران

عکس خبري -تقاضاي انگليس براي ترميم روابط با ايران

علائمی از سوی انگلیسی‌ها می‌رسد كه آنها قصد دارند رابطه با ایران را ترمیم كنند و این تقاضا را مطرح كرده‌اند اما شرایط ما به گونه‌ای است كه حتی بررسی این موضوع نیز قابل تامل است زیرا انگلیس با گستاخی با ایران برخورد كرده است.

رييس گروه دوستي پارلماني ايران و انگلستان، درباره آخرين وضعيت سفارت كشورمان در انگليس، گفت: در حال حاضر ديپلمات‌هاي ايراني در حد حداقلي و براي انجام كارهاي كنسولي در اين كشور حضور دارند كه اين فعاليت‌ها نيز به كندي صورت مي‌گيرد.

حسين نجابت در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به كاهش سطح روابط سياسي و انگلستان در ماه‌هاي اخير، گفت: يكي از مسئولان پارلمان انگليس اخيرا تقاضا كرده كه روابط دو كشور مجددا ترميم شود اما تصميم‌گيري در اين رابطه قطعا با مجلس يا نمايندگان نيست، چرا كه اين موضوع در سطح عالي مطرح شده و شوراي امنيت ملي، وزارت خارجه و مسئولان ارشد نظام در اين باره تصميم خواهند گرفت كه چه برخوردي با اين كشور داشته باشند.

وي افزود: علائمي از سوي انگليسي‌ها مي‌رسد كه آنها قصد دارند رابطه با ايران را ترميم كنند و اين تقاضا را مطرح كرده‌اند اما شرايط ما به گونه‌اي است كه حتي بررسي اين موضوع نيز قابل تامل است زيرا انگليس با گستاخي با ايران برخورد كرده است.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: اروپايي‌ها معمولا خودشان روابط را قطع مي‌كنند و خودشان هم به روابط عادي باز مي‌گردند به نظر مي‌رسد انگليس هم درباره ايران از همين قاعده پيروي مي‌كند.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...