نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم‌ شیرازی:

سخنان مسئولان نباید مردم را ناامید كند

عکس خبري -سخنان مسئولان نبايد مردم را نااميد کند

آیت الله مكارم شیرازی گفت: برخی از وزرا می‌گویند كه اكنون كشور در زیر خط فلاكت 50 درصد قرارگرفته، یا این كه می‌گویند بدترین سال‌ها را در پیش داریم، یا اگر آمریكا حمله كند، چنین و چنان می‌شود؛ نباید سخنان مسئولان به گونه‌ای باشد كه مردم را ناامید كنند.

به گزارش نما؛ "آیت الله ناصر مکارم شیرازی" صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر غربی‌ها می‌خواهند با ایران کنار بیایند، باید شیوه گفتار و عمل خود را تغییر دهند، اظهار داشت: غربی‌ها برای خشنودی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند و عجیب است آمریکا که خود را قوی‌ترین دولت دنیا می‌داند، چگونه به دولتی ذلیل و ناتوان در برابر صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

معظم‌له خطاب به دولتمردان آمریکا، گفت: اگر می‌خواهید با ایران کنار بیایید، ادبیات خود را عوض کنید، چرا که سخنان و رفتارهای دوگانه موجب بی اعتمادی و تنفر ایرانیان به شما می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید همه ما چه دولت و چه ملت، در برابر گفته‌ها و رفتارهای دشمنان هوشیار باشیم.

توصیه‌ای به دولت و مجلس

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی اختلاف نظرهای دولت و مجلس، گفت: در شرایط حساس کنونی، نباید بین قوا اختلافی وجود داشته باشد، بلکه دولتی‌ها و مجلسی‌ها باید در گفتار و رفتار خود دقت بیشتری داشته باشند و به نحوی سخن نگویند که احساس اختلاف در بین قوا به وجود آید.

انتقاد از برخی وزراء

این مرجع تقلید با انتقاد از برخی اظهارنظرهای وزرا درباره اوضاع کشور، افزود: برخی از وزرا می‌گویند که اکنون کشور در زیر خط فلاکت 50 درصد قرارگرفته، یا این که می‌گویند بدترین سال‌ها را در پیش داریم، یا اگر آمریکا حمله کند، چنین و چنان می‌شود؛ نباید سخنان مسئولان به گونه‌ای باشد که مردم را ناامید کنند.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: رییس جمهور باید در این خصوص به وزرا تذکر دهد و مسولان نیز بدانند در شرایط حساس کشور، نباید ادبیاتی را به کار ببرند که سبب یاس در جامعه شود.

معظم له تاکید کرد: وزراء و همه مسئولان باید در برابر دشمنان، با قدرت و قوت صحبت کنند و در برابر دوستان، محترمانه به گفتگو بنشینند.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...