نسخه چاپی

در پی قطع شدن درختان جمشیدیه :

نوش دارو بعد از مرگ سهراب

عکس خبري -نوش دارو بعد از مرگ سهراب

ئیس كمیسیون اصل 90 مجلس با انتقاد از قطع درختان باغ جمشیدیه گفت: تخریب این باغ از عصر دیروز متوقف شده و هیچ كس حق ندارد حتی یك شاخه درختان این باغ را قطع كند.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،"محمدعلی پورمختار" با انتقاد شدید از تخریب باغ معنوی جمشیدیه به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: تا جایی که من خبر دارم، تخریب این باغ از عصر دیروز متوقف شده و هیچ کس حق ندارد حتی یک شاخه درختان این باغ را قطع کند.
وی با اشاره به اینکه امروز صبح یکی از کارشناسان کمیسیون اصل 90 مجلس برای تحقیق در مورد وضعیت باغ معنوی جمشیدیه به این منطقه فرستاده شده است، افزود: این شخصی که مامور بررسی وضعیت شده، باید اطلاعات جامعی از وضعیت این باغ تهیه کند.
رئیس کمیسیون اصل90 مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون منتظر هستم تا کارشناس کمیسیون اصل 90 خبر وضعیت باغ معنوی جمشیدیه و میزان تخریب درختان را برای کمیسیون بیاورد و البته یک نامه نیز به شهرداری منطقه یک نوشته‌ام تا در مورد این موضوع هر چه سریع‌تر به کمیسیون اصل 90 خبر بدهد، که چرا این اتفاقات رخ داده است.
وی با تاکید بر اینکه باغ‌ها ریه تنفسی کلانشهر تهران هستند، بیان کرد: در این شهر که همه ما دچار معضل و مشکل ناشی از آلودگی هوا هستیم، همه باید نسبت به تخریب حتی یک متر باغ، قطع یک درخت واکنش نشان دهند.
پورمختار تاکید کرد: همه مسئولان به ویژه شهرداری که مسئول مستقیم حفظ و توسعه فضای سبز شهر تهران است، باید در رفتارهایشان بازنگری کنند و اجازه ندهند این موضوعات رخ بدهد.
وی در مورد مالکیت بانک ملت بر باغ معنوی و احتمال زد و بند بین شهرداری و بانک و دستگاه‌های مرتبط، اظهار داشت: من فعلا چنین باوری ندارم و به این نتیجه نرسیده‌ام، اما منتظر هستم تا گزارش مامور کمیسیون به دستم برسد و مراحل تصویب تخریب باغ معنوی و کسانی که دستور چنین کاری را صادر کرده‌اند، بررسی شود و آنگاه تصمیم‌گیری خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 با تاکید بر اینکه اگر هرگونه زد و بند یا کم کاری در این زمینه واقع شده باشد، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد، گفت: تخریب باغ و فضای سبز برای تهران به هیچ وجه قابل تحمل نیست و حتما باید بررسی شود که اگر افرادی در این قضیه دخیل بوده‌اند، به مجازات برسند.
وی با تاکید بر اینکه کاری ندارم که بانک ملت مالک این باغ معنوی است یا ملک، مربوط به شخص دیگری است، گفت: حرف من بر سر این است که هیچ کس حق ندارد ریه‌های شهر تهران را نابود کند. ممکن است این طرف، یک بانک باشد یا هر فرد دیگری که توانایی مالی بالایی داشته باشد، به هر حال هیچ کس حق تخریب باغ‌ها را ندارد.
پورمختار تاکید کرد: به فردی که از سوی کمیسیون اصل 90 برای بررسی به محل باغ معنوی فرستاده‌ام، دستور داده شده تا از همه تحقیق کند و حتی باید از اهالی محل نیز پرس و جو کند و هر کس که اطلاعی در این زمینه دارد، باید اطلاعات خود را دراختیار این مامور کمیسیون اصل 90 قرار دهد.
رئیس کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: چنانچه مشخص شود فرد یا افرادی یا هر دستگاهی در این زمینه سوءاستفاده کرده و یا کاری خلاف قانون اتفاق افتاده باشد، حتما برخوردهای قانونی را خواهیم داشت و افراد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...