نسخه چاپی

جریان دانشجویی چشم و گوش بسته موضوعات را نمی پذیرد

رئیس سازمان بسیج دانشجویی كشور با اشاره به توافقنامه ژنو گفت: علامت‌ سوال‌های مهمی وجود دارد و بدنه جریان دانشجویی به عنوان یك جریان اصیل این صلاحیت را دارد كه چشم و گوش بسته موضوعات را نپذیرد.

به گزارش نما؛ محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی عصر امروز(چهارشنبه) در همایش «میقات صالحین» با اشاره به توافقات اخیر صورت گرفته بین ایران و 1+5 در ژنو با بیان اینکه ما همواره با چالش‌ها و موضوعات مختلفی بعد از دوران انقلاب ایران مواجه بوده‌ایم، به نوع برخورد ما با موضوعات و مسائلی که وجود داشت، شاره کرد و گفت: این موضوع باید ذیل یک مبحث کلی دیده شود و اگر در موضوعات این‌چنینی با نگاه کلی به مسائل دیده نشود، چه بسا دچار خطا و اشتباه شویم.
وی با اشاره به گذشت سی و چند سال از آغاز انقلاب اسلامی، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در طی این چند سال خود را در برابر استکبار جهانی تعریف کرده است و ما همواره با استکبار جهانی در دو مقوله جدا تقابل داشته‌ایم.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی سطحی خواندن تقابل ما با استکبار را نگاهی کوته‌نگرانه دانست و گفت: اتفاقاتی که در طی این چند سال بین ما و استکبار جهانی رخ داده است حکایت از تقابل ماهوی این جریان کلی دارد که در جهان مطرح است.
حیدری ادامه داد: در این مسیر اصلی‌ترین چیزی که ما از امام فرا گرفته‌ایم این است که در برابر دنیای مادی و دنیای غرب در گردون بازی که آنها تعریف می‌کنند، نباید بازی کرد و باید همواره قواعد صحنه را عوض کرد.
وی با بیان اینکه در زندگی امروزی بسیاری از کشورها خود را در این گردونه تعریف کرده‌اند و به نوعی با استکبار کنار آمده‌اند اما امام به ما یاد داد صحنه دیگری هم هست و می‌توان به شکل دیگری در این مقوله حرکت کرد، تصریح کرد: در زمینه توافقات اخیر که حضرت آقا کلیات آن را تاکید کردند اما گفتند وارد جزئیات نمی‌شوند، علامت‌ سوال‌های مهمی وجود دارد و بدنه جریان دانشجویی به عنوان یک جریان اصیل این صلاحیت را دارد که چشم و گوش بسته موضوعات را نپذیرد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی در پایان تصریح کرد: جریان دانشجویی به عنوان دیده‌بان اصیل آرمانگرا حق دارد موضوعات را پیگیری و بررسی کند و خط و ثبت خود را با طرح سوال‌هایی در این زمینه مطرح کند.

۱۳۹۲/۹/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...