نسخه چاپی

واكنش معنی دار باهنر به پول گرفتن نمایندگان

پس از آنكه نمایندگان بانفوذ مجلس، مقامات دولت قبلی را به پول گرفتن از تامین اجتماعی متهم كردند و مرتضوی نیز متقابلا اسناد پول گرفتن نمایندگان مجلس را منتشر كرد، محمدرضا باهنر تصریح كرد؛ نه پولی كه آنها گرفته اند اشكال دارد و نه پولی كه ما گرفته ایم.

به گزارش نما پس از آنکه نمایندگان بانفوذ مجلس، مقامات دولت قبلی را به پول گرفتن از تامین اجتماعی متهم کردند و سعید مرتضوی نیز متقابلا اسناد پول گرفتن نمایندگان مجلس را منتشر کرد، محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس این قبلی افشاگری ها را ظلم به نظام دانست و تصریح کرد؛ نه پولی که آنها گرفته اند اشکال داشته و نه پولی که ما گرفته ایم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پس از افشاگری سعید مرتضوی درباره دریافت های میلیاردی نمایندگان بانفوذ مجلس از تامین اجتماعی در قالب بن، کارت های هدیه و سکه های طلا، محمدرضا باهنر، رئیس جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در اقدامی که خبرنگاران، آن را عقب نشینی آشکار نمایندگان بانفوذ مجلس می دانند، تصریح کرد: من در گزارش دیدم که به یکی از مقامات ارشد دولت 20 میلیون تومان بن فروشگاه رفاه داده شده است، طبیعی است که این مقام ارشد کلی مراجعه کننده دارد و به بعضی از درخواست‌ها نیز نمی‌توان جواب نداد.

رئیس جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جوسازی‌ها ظلم به نظام است و ظلم به خدمتگزاران مردم است.

پس از انتشار گزارش تحقیق و تفحص نمایندگان مجلس از صندوق تامین اجتماعی، سعید مرتضوی، رئیس سابق تامین اجتماعی جوابیه مفصلی، خطاب به هیات رئیسه مجلس منتشر کرد.

در گزارش گروه تحقیق و تفحص مجلس، به ریاست علیرضا محجوب، ذکر شده بود که در اریبهشت ماه امسال به 37 نفر از نمایندگان مجلس، کارت هدیه، داده شده و مرتضوی اسامی آنها را به گروه تحقیق و تفحص نداده است، اما مرتضوی در جوابیه خود تصریح کرد؛ رئیس هیات تحقیق و تفحص تنها مورد مربوط به اردیبهشت را ذکر کرده، اما به موارد متعدد دیگری که خود و نزدیکانش کمک های مالی، کارت هدیه و سکه دریافت کرده اند اشاره نکرده است.

مرتضوی دو روز بعد، پس از مصاحبه رئیس کمیسیون اصل نود که گفته بود، مرتضوی باید اسامی را تحویل بدهد، اسناد مربوط به دریافت های نقدی نمایندگان، به ویژه سه مورد از دریافت های رئیس و اعضای کمیته تحقیق و تفحص را به کمیسیون ارائه کرد.

پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود و اعضای کمیته تحقیق و تفحص که دریافت های 37 نماینده مجلس را تخلف میلیاردی ذکر کرده بودند، در واکنش به افشای دریافت های خود و دوستانشان به خبرنگاران گفتند: این دریافت ها مبالغ ناچیزی بوده و با 300 هزار تومان نمی شود نمایندگان را خرید.

۱۳۹۲/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...