نسخه چاپی

تشریح عملكرد و برنامه‌های آینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با حضور سردار عبداللهی

عکس خبري -تشريح عملکرد و برنامه‌هاي آينده قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص) با حضور سردار عبداللهي

نشست خبری "بیست‌وچهارمین سالروز تشكیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)" با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برگزار می‌شود.

به گزارش نما؛ نشست خبري "بيست‌وچهارمين سالروز تشکيل قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا(ص)" و نقش آفريني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در عرصه سازندگي و پيشرفت کشور با حضور سردار سرتيپ دوم پاسدار عبادالله عبداللهي فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبيا (ص) برگزار مي‌شود.
اين نشست خبري شنبه 23 آذر ساعت 10 صبح در ساختمان شهيد شيرازي سالن کنفرانس برگزار خواهد شد.
گفتني است،‌ در طول سال‌های دفاع مقدس یگان‌های مهندسی باتوجه به روحیه اعتقادی و مردمی با بکارگیری امکانات محدود موجود و استفاده از ابتکار و خلاقیت ها در امور مهندسی اقدام به احداث خاکریز‏، راه ، پل ، سنگر و .... می‌نمودند . سه نمونه از آن ابتکارها که در عملیات‌ها تاثیر تعیین کننده‌ای داشت، شامل : 1 – ایجاد جاده هور العظیم به طول ده ها کیلومتر 2- احداث پل شناور خیبر به طول 14 کیلومتر 3 – احداث دو پل عظیم بر روی رودخانه اروند رود به طول 900 متر .
پس از پایان دفاع مقدس به لحاظ ضرورتهای بازسازی و تکنولوژی ، شرایط ویژه ای جهت فعالیتهای مهندسی در مجموعه سپاه ایجاد گردید . بر اساس اصل 147 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که نیروهای مسلح رادر زمان صلح موظف به مشارکت در بازسازی و سازندگی می نماید و بر مبنای ابلاغ فرماندهی کل قوا در سال 1368 مبنی بر مشارکت مهندسی سپاه در بازسازی و سازندگی کشور، پس از جنگ با استفاده از تجارب گذشته بخشی از امکانات و منابع انسانی در سازمان مستقلی تحت عنوان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سازماندهی شده و وارد عرصه سازندگی گردیدند.
قرب از آن سال تاکنون با رشد شاخص های کمی ( تعداد کارکنان ، حجم بالای پروژه ها ، میزان سرمایه ) و کیفی (توان فنی و مدیریتی) با ورود به عرصه های جدید و پروژه های پیچیده ای که قبلا توسط پیمانکاران خارجی انجام می شد و همچنین با حضور در مناطق محروم ، ناامن و دور افتاده خدمات چشمگیر انجام داده است .
قرب با بهره گیری از ده‌ها گروه اجرایی و شرکت های تابعه و همکار تا کنون تعداد 1836 پروژه در رشته های تخصصی نظیر سد وبند ، شبکه آبیاری و زهکشی ، ابنیه مسکونی و اداری ، راه و ابنیه ، تونل و سازه های زیر زمینی ، بندر و سازه های دریایی ، خدمات مهندسی ، تاسیسات نفت-گاز و پتروشیمی ، مخازن و تصفیه خانه ، سازه های فلزی ، خدمات صنعتی ، حمل و نقل ، خطوط انتقال (نفت ، گاز ، آب و فاضلاب )، سازها و شناورها ، معدن و کشاورزی را به اتمام رسانیده و تعداد 288 پروژه دیگر را هم در دست اجرا دارد که بخشی از این فعالیت ها در مناطق محروم انجام می شود.
با نگاه به روند رو به رشد گروه های اجرایی قرب در اخذ گواهینامه استانداردها تاکنون اکثر گروهها موفق به اخذ استاندارد ISO-9001 و بعضی استانداردهای ‏ٍ‏‏‏ TS-29000و OHSAS-18001 گردیده و همچنین 'گروههای اجرایی قرب دارای 55 نوع پایه درجه یک در رشته های مختلف بوده که قرب را به عنوان یک پیمانکار توانمند در کشور مطرح و منجر به ارایه پروژه های مهمی مثل ( خط انتقال گازعسلویه به ایرانشهر ، خط هفت متروتهران ، مجتمع پتروشیمی کاویان ، طرح توسعه بندر شهید رجایی ، بندر شهید بهشتی و ....) شده است . که این فعالیت های بی وقفه قرب منجر به ابلاغ فرماندهی کل قوا در سال1384مبنی بر «همکاری با دولت درکار سازندگی حتی به صورت بیش از گذشته اقدام شود.» گردید.

با توجه به فعالیت های سازندگی انجام شده اهم اهداف و راهبردهای قرب در امر سازندگی عبارتند از :

کمک به اجرای برنامه های دولت جمهوری اسلامی ایران
استفاده بهینه از منابع و امکانات و استعداد های عمرانی و اقتصادی
کسب تجربه و دانش فنی به منظور افزایش توان رزمی و دفاعی
ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیرو های بسیجی در توسعه اقتصادی کشور
کمک به مناطق محروم و خدمات رسانی به مردم از محل منابع قرب

۱۳۹۲/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...