نسخه چاپی

سیاسی‌كردن بودجه، چقدر قابل دفاع است؟

عکس خبري -سياسي‌کردن بودجه، چقدر قابل دفاع است؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه سیاسی‌كردن بودجه قابل دفاع نیست، گفت: مهار تورم افسارگسیخته شرایط مفیدی برای عدالت فراهم‌ آورده و برای نظام جمهوری اسلامی نیز نافع است.

به گزارش نما؛ "محمدرضا خباز" با بیان اینکه بودجه، سند مالی دولت است، اظهار داشت: هر دولتی برمبنای نگاه‌هایی که جهت اداره کشور دارد، همچنین براساس اولویت‌های موجود بودجه را تنظیم می‌کند.
وی ادامه داد: براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور، که از افق 1384 شروع و تا افق 1404 ادامه پیدا خواهد کرد، 20 برش داریم و هر برش آن را به منزله یک بودجه در نظر می‌گیریم.
نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: علاوه بر جنبه سیاسی بودجه، این سند مالی کاری کاملا تخصصی، علمی، اقتصادی و برنامه‌ریزی شده است.
خباز با طرح این سوال که آیا در مسیر تصویب بودجه کشور، می‌شود این سند را سیاسی کرد؟ بیان داشت: تا به امروز چنین چیزی در تصویب بودجه ندیده‌ام، در این صورت دولت و مجلس بودجه را از نگاه کارشناسی خارج و وارد بحث سیاسی می‌کنند، که این اتفاق نه منطقی و نه قابل دفاع است.
خباز با بیان اینکه بودجه سال 93 با شعار ثبات اقتصادی دکتر روحانی در اوایل انتخابات تنظیم شده است، گفت: اولین بودجه دولت یازدهم با هدف کاهش تورم42 درصدی تدوین شده است که در صورت عملیاتی شدن این مهم، دلار و ارز در کشور ثابت و ارزش شناور مدیریت شده معنی واقعی خود را پیدا خواهد کرد.
نماینده ادوار مجلس با اشاره به آمار قابل اعتماد مرکز آمار، افزود: بودجه 93 بر مبنای ارز2600 تومانی در یک سال مدیریت شده است؛ این سندمالی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی اطمینان می‌دهد، در طی این سال ارز تغییر نمی‌کند.
وی ضمن امیدواری از موثربودن بودجه 93 در کاهش تورم و انبساط مالی، اضافه کرد: امروزه شاهد کاهش چنددرصدی تورم هستیم که در کاهش تنش میان کشورها بویژه 1+5 تاثیرگذار بوده است.
نماینده ادوار مجلس رابطه تورم و عدالت در کشور را مستقیم ارزیابی و خاطرنشان کرد: ما با تورم به عدالت نمی‌رسیم، چراکه تورم و عدالت دشمن یکدیگرند، بنابراین مهار تورم افسارگسیخته شرایط مثبت و مفیدی برای عدالت فراهم‌ آورده و برای نظام جمهوری اسلامی نیز نافع است.

۱۳۹۲/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...