نسخه چاپی

لاریجانی در اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی:

به حزب الله افتخار می‌كنیم/ اگر جرات دارید زیر حرفهای خود بزنید

عکس خبري -به حزب الله افتخار مي‌کنيم/ اگر جرات داريد زير حرفهاي خود بزنيد

لاریجانی با اشاره به توافقنامه ژنو گفت: برخی از مسئولان آمریكایی در مورد مسائل هسته ای ایران حرف‌هایی می‌زنند و باید بگویم اگر جرات دارید زیر حرفهای خود بزنید.

به گزارش نما ؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس دبیران استان‌ها و شهرستان‌های حزب موتلفه اسلامی که صبح امروز برگزار شد با اشاره به قدمت حزب موتلفه اظهار داشت: من همیشه موتلفه را حزبی پایدار و مستقل می‌دانستم که در فراز و فرودهای سیاسی راه خود را ترسیم کرد و دارای حرکتی ریشه‌دار است که این موضوع باقیات و صالحات مرحوم عسگراولادی است.

وی افزود: امیدوارم که این دستاورد مرحوم عسگراولادی همچنان درخشندگی خود را در سامان بخشی امور سیاسی داشته باشد.

لاریجانی ادامه داد: لازم است عرض تعظیم و ارادت به روح مرحوم عسگراولادی کنم که از سیاستمداران برجسته بود و بعید است خلاء وجودی وی پر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرحوم عسگراولادی در طول بیش از نیم قرن در عرصه سیاسی صاحب نظر بود و نقشی موثر از جهات مختلف داشت از این جهت بر ما واجب است نسبت به این مرد بزرگ قدرشناس باشیم و راه او را بهتر بشناسیم.

وی ادامه داد: امروز که چهلمین روز درگذشت وی است باید به رفتارهای سیاسی وی شناسایی دقیق‌تری داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وی سیاستمداری ریشه‌دار بود اظهار داشت: این موضوع نکته مهمی است چراکه در عرصه سیاست افراد باید رفتاری سنجیده و حکیمانه داشته باشند و طوفان‌زا نباشد.

وی ادامه داد: سیاستمدار ریشه‌دار فرقش با سیاستمدار بادکنکی همین است سیاستمدار بادکنکی تا شرایط سیاسی را طوفانی نکند خود را نشان نمی‌دهد اما سیاستمدار ریشه‌دار فضا را آرام می‌کند و حرف برای زدن دارد.

لاریجانی تصریح کرد: سیاستمدار ریشه‌دار در نفی دیگران زندگی نمی‌کند بلکه با بود دیگران زندگی می‌کند.

وی نقد دیگران را در جایی که لازم باشد مشوقانه بیان می‌کند نه برای ایجاد طوفان و برکندن دیگران که این کار سیاستمدار بادکنکی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید شرایط کشورها را ارزیابی کنند که چرا گاهی اوقات سیاستمدارهای ریشه‌دار تحت‌الشعاع سیاست‌مداران بادکنکی قرار می‌گیرند وقتی فضا غبارآلود شد و شرایط و افکار پوپولیستی حاکم شد دیگر سیاستمدار ریشه‌دار نمی‌تواند در فضای غبارآلود و شک برانگیز رشد کند.

وی افزود: در ادوار مختلف پس از انقلاب شرایط پرتحرکی در داخل ایجاد شد و گاهی نسبت به ریشه‌های انقلاب سوالاتی مطرح می‌شد که به دنبال منحرف کردن افکار بودند مرحوم عسگراولادی رفتاری متین، مشوقانه و دردمندانه داشت.

لاریجانی بیان داشت: در چند سال اخیر سلوک مرحوم عسگراولادی را دیدیم که این نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن این سیاستمدار و تفاوتش از جنس دیگر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرحوم عسگراولادی شرایط را تغییر می‌داد و تابع آن نبود تصریح کرد: بسیاری افراد با جو زندگی می‌کنند و تحت‌الشعاع دیگران قرار می‌گیرند و کاری با حق و حقیقت ندارند و آرمان را توجیه می‌کنند.


لاریجانی افزود: سیاست و اخلاق و تقویت مدن متعلق به حقوق نظری نیست و مربوط به علم است، یعنی باید بگوییم چه باید کرد در اخلاق و سیاست باید هدفدار زندگی کرد و مطابق با هدف واقعیات را تغییر داد نه اینکه تابع آن باشیم.

وی افزود: واقع گرایی باید آغاز کار یک سیاستمدار باشد و آن وقت نمی‌تواند در عرصه فکر و عمل وهمی و خیالی باشد و در شرایط باید ارزیابی دقیقی از واقعیات داشته باشد، چرا که اگر در واقعیت امور منزل کند، به یک تابع تبدیل می‌شود و نه سیاستمداری که جرات تغییر امور را داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات کشورهای همسایه ایران گفت: افراطیونی که سر مسلمان را می‌بریدند و جگر آنها را خام خام می‌خوردند، نمونه ای است که قابل ذکر است و در این میان برخی افراد در جرگه سیاستمداران می‌گفتند اینها یک واقعیت است، چرا که معتقد به واقع گرا بودن خودشان بودند.

لاریجانی با بیان اینکه همه سیاستمداران باید آرمان داشته باشند و برپایه واقعیت حرکت کنند، تصریح کرد: مرحوم عسگراولادی یک سیاستمداری تاثیرگذاری بود در برهم زدن شرایط ایفای نقش می‌کرد و هیچ گاه تحت تاثیر شرایط قرار نمی‌گرفت که این مسئله بسیار پرارزش است.

لاریجانی با بیان اینکه افرادی همچون عسگراولادی برای کشور از نفت ارزشمندترند گفت: اینها سرمایه‌های ملی هستند که افکارشان قادر به تغییر شرایط هستند وعسگراولادی به عنوان یک رجل سیاسی کاملا در زندگی فردی‌اش هم مسلکی بود و با هدف گام‌های راسخ بر می‌داشت.

رئیس مجلس اضافه کرد: باید به وجود چنین شخصیت‌هایی که اینگونه زندگی کردند، افتخار کنیم، چرا که یک انسان مسلکی در ابتدا رابطه‌اش را با خدا درست می‌کند و سپس مابقی امور تحت شعاع آن درست می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در رفتار و منش عسگراولادی شاهد هیچ گونه فراز و فرود و یا تغییر با توجه به شرایط در وی نبودیم و هیچ گاه برای پست و مقام تلاش نمی‌کرد.

لاریجانی افزود: عسگراولادی با رفتاری دردمندانه به عنوان کسی که باید در کشور به تقویت این قبیل افراد بپردازیم، مطرح است و باید به این مسئله اذعان داشت که تقویت انقلاب از این جهت بسیار ارزشمند است.

لاریجانی با بیان اینکه جنس سیاست یک مقدار خشن است، گفت: رفتار عسگر اولادی نسبت به مخالفینش مودبانه و بااخلاق بود و همیشه از سر حکمت با اخلاق نقد می‌کرد. در مکاتبات دوم خرداد و مکاتبات اخیر آن می‌توان به اصالت فکر دینی‌اش پی برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مرحوم عسگراولادی که در نظر دادن شجاع بود هیچ گاه متاثر از افکار دیگران قرار نمی‌گرفت و هرگاه نیاز می‌شد خودش را هزینه می‌کرد. سعه صدر، تدیبر در مکاتبات وی همیشه به وضوح دیده می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حفظ موتلفه داشتن چنین فردی یک افتخار بود، گفت: از دست دادن چنین فردی خسارت بار است و امیدوارم همگی راه وی را دنبال کنید.

وی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی بعد از وقوع انقلاب و استفاده از ظرفیت‌های موجود خاطرنشان کرد: در شرایط بین الملل برخی به دنبال فریبکاری‌اند، اما جمهوری اسلامی طی 34 سال اخیر بسیار سرافراز و سربلند بوده، هرچند کاستی‌هایی را در استفاده از ظرفیت های موجود داریم.

لاریجانی به عوارض دمکراسی به عنوان برنامه اصلی برخی از کشورهای غربی اشاره و خاطرنشان کرد: این مقوله سیاسی دارای نقاط ضعف و قوتی است که البته کشور ما از نظر بین‌المللی و حرفه‌ای کردن ظرفیت‌ها مسیری رو به جلو داشته، چرا که ما در زمان پهلوی به عنوان یک کشور و یا ملت مطرحی در دنیا محرز نبودیم و حتی باید از خود به خاطر رفتارهایی که رژیم پهلوی داشت خجالت می‌کشیدیم، چرا که فاقد هرگونه پیشرفت علمی، دانشگاهی، اجتماعی، بودیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت ژئوپلتیک کشور گفت: یکی از تیزهوشی های امام (ره) و مقام معظم رهبری این بود که درجهتی درست توانستند از ظرفیت‌ها به بهترین شکل استفاده کنند و اگر برخی از پیوندهای مردمی در کشور وجود نداشت، موفق به این امر نمی شدیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های کنونی در کشور طی 34 سال اخیر تصریح کرد: رشد ایران در زمینه‌های علمی، صنعتی، دارویی، ساخت نیروگاه‌ها، امری است که کاملا مشاهده می‌شود و دنیا باید بداند که ما به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و نخواهیم بود. واقعیت امر این است که آنها نگران وجود بمب در کشورمان نیستند، بلکه آنها به دنبال چیز دیگری هستند.

لاریجانی گفت: پیشرفت‌های انرژی هسته‌ای در زمینه‌‌‌های دفاعی، هوافضا، پزشکی، کشاورزی، مسئله‌ای است که کاملا در آن رشد داشته و قطعا این حرکت ادامه پیدا خواهد کرد، چرا که این مسائل به عنوان مسائل اصلی استراتژیک کشور به حساب می‌آید که به نوبه خود توان کشور با توجه به تدابیر و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب افزایش می‌یابد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های دفاعی صورت گرفته در کشورمان اظهار داشت: نباید پیشرفت‌های دفاعی خود را پوشیده و پنهان نگه داریم اینکه دیگران نگران این موضوع هستند دلیل نمی‌شود آورده‌های خود را کم ببینیم.

لاریجانی با بیان اینکه ایران قدرت موشکی در منطقه است تصریح کرد: کشوری می‌تواند استقلال خود را حفظ کند که توان بازدارندگی داشته باشد ما به سلاح‌های کشتار جمعی اعتقادی نداریم توان دفاعی ما روی پای خود ایستاده و نیروی دفاعی ما نیروی ورزیده‌ای است.

وی با بیان اینکه نیروی دفاعی کشورمان با مانور قدرتمند نشده بلکه با جنگ تحمیلی علیه کشورمان قدرتمند شد، اظهار داشت: ما در دفاع مقدس دفاعی جانانه کردیم و همه کشورهایی که برای شکست ما تلاش می‌کردند نتوانستند ایران را شکست دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطرات مسئول اطلاعات ارتش عراق اظهار داشت: در این خاطرات نوشته شده که چگونه آمریکا عراق را برای جنگ علیه ایران تشویق و در طول جنگ چه کمک‌هایی را به آنان کرد حتی در بخشی از خاطرات نوشته شده که یکی از کشورهای اروپایی در زمانی که ارتش عراق زمین‌گیر شده بود پیشنهاد ارائه سلاح هسته‌ای را به عراق داد تا جنگ تمام شود این افراد همان کسانی هستند که اعلام می‌کنند ما از سلاح هسته‌ای ایران می‌ترسیم.

لاریجانی تصریح کرد: در طول جنگ کشورهای عربی فضاحت کردند و صد میلیارد دلار کمک کردند.

وی با اشاره به سفر چند سال قبل خود به یکی از کشورهای منطقه اظهار داشت: من در این سفر از آنان ایراد گرفتم که چرا از تروریسم حمایت می‌کنید آنان به صراحت پاسخ دادند که ما دو اشتباه کردیم یکی در مورد تروریست‌ها و دیگری کمک 40 میلیارد دلار به صدام.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: از نظر توانمندی، دفاعی و امکاناتی توانمندی‌های زیادی داریم هرچند غربی‌ها دارای تکنولوژی‌هایی هستند که باید گفت ما هم آن تکنولوژی‌ها را داریم و این ظرفیت را نباید دست کم گرفت، چرا که از نظر زیربنایی توانمندی‌های زیادی را از خود نشان داده‌ایم، اما در این چند سال اخیر فرمان و هدایت درستی از برخی امور صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های فعال در کشور علی رغم وجود استعداد در آنها بالفعل نشدند، گفت: دولت جدید با توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند قدمهای مثبتی بردارد و در زمینه اقتصادی تاکنون پایه‌های خوبی بنا گذاشته شده است.

لاریجانی به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: به حزب اللهی که کمر صهیونیست را شکست افتخار می‌کنیم، چرا که این یک آبرو برای اسلام و کشورهای منطقه ایجاد کرد و در آن زمان شاهد بودیم که جورج بوش چه حرفهای مزخرفی که در این باره نمی‌زد و حتی بلر هم بدین گونه بود.

وی اضافه کرد: در کنفرانس رم زمانی که حزب الله درگیر جنگ با صهیونیست‌ها بود، قرار شد آتش بس اعلام کنند اما رایس وزیر خارجه آمریکا مقابل این امر ایستاد و بعد از سه هفته به التماس افتادند و آتش بس اعلام کردند.
وی بیان داشت: فلسطین با کمک ایران توانست در جنگ 8 روزه و 23 روزه از خود مقاومت نشان دهد ، ما توانستیم درد مردم لبنان، فلسطین و عراق را حس کنیم توانستیم با هم نوایی با مردم عراق آمریکا را از این کشور بیرون کنیم.

لاریجانی افزود: ما در جنگ ماجراجویانه‌ای که دشمنان در سوریه به خرج دادند، کاری به هیاهویشان نداریم در اوایل جنگ یکی از وزرای خارجه کشورهای منطقه به ایران آمد و به ما گفت اشتباه می‌کنید و دو هفته دیگر سوریه دوام نخواهد آورد اما اکنون نزدیک به 3 سال گذشته است، افزود: با چه رویی این گونه افراد می‌گویند ما سیاستمداریم؟ آنها می‌خواستند سوریه را به عنوان یک سد محکم در مقابل اسرائیل بردارند و موفق به این کار نشدند چرا که جمهوری اسلامی هم با استراتژیک روشن خود از مردم مظلوم دفاع کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی به جنگ آمریکا به افغانستان اشاره و افزود: راه اندازی برج دمکراسی از سوی جورج بوش در آن زمان مسئله‌ای بود که مطرح شد و این هم از برجی که درست کرد؟!

اگر چنانچه ما همچون کشورهای دیگر تابع جو عمل نمی‌کردیم، شرایط بدی در جهان به وجود می‌آمد.

لاریجانی با اشاره به ایستادگی جمهوری اسلامی ایران گفت: کل منطقه دچار دیکتاتوری بین المللی می‌شد و ما سایه چنین دیکتاتوری را با ایستادگی خود حذف کردیم و تغییر شرایط برای غرب بدین خاطر بود که بدون ایران نمی‌توانند در منطقه کار انجام دهند.

وی بیان داشت: افراد عاقل باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و حفظ صیانت اشکالات موجود را برطرف کنند که یکی از اشکالات مربوط به حوزه اقتصاد است.

لاریجانی با اشاره به توافقنامه ژنو گفت: برخی از مسئولان آمریکایی در مورد مسائل هسته ای ایران حرف‌هایی می‌زنند و باید بگویم اگر جرات دارید زیر حرفهای خود بزنید، ما کاری به محتوا نداریم و این نشان می‌دهد که شما بسیار کوچک هستید و ما با این قبیل افراد نمی‌توانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

وی گفت: مسئله هسته‌ای انشاءالله حل می‌شود و اینگونه نیست که آنها فکر کنند توانایی ضربه زدن به ایران را دارند، اما ما باید در مراحل بعدی درست عمل کنیم.

لاریجانی به راه اندازی پروژه‌ها و کلنگ‌هایی که در کشور برای ساخت پروژه های عمرانی و ... زده می‌شد اشاره و خاطرنشان کرد: آدم باید لقمه اندازه دهانش را بردارد، چه کسی گفت بیایید کلنگ بزنید، مشکلات ما ناشی از سوء مدیریت است، نه فقط تحریم.

وی درباره هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: آیا قانون به ما گفت این گونه عمل کنیم؟ قانون نگفت که کشور لطمه بخورد، باید اشتباهات خود را بپذیریم، در غیر این صورت قادر به حل مشکلات نخواهیم بود.

لاریجانی به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل 44 اشاره و تصریح کرد: آیا اینگونه اجرا کردن همان چیزی است که معظم له مطرح کردند؟ اینکه از دولت بگیرید و به دستگاه‌های دیگر بدهید و یا در رابطه با سهام عدالت باید گفت آیا از این برگه‌ها پولی در می‌آید؟ برگه ای که در دست مردم است نه سودی دارد و نه چیزی.

لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد باید مردمی شود گفت: این امر نباید به صورت تصنعی باشد، راه نجات کشور همان است که رهبر فرزانه انقلاب به آن اشاره داشتند، ما اگر بتوانیم سیاست های معظم له را در حیطه اقتصاد به درستی اجرا کنیم، رقابت، کارآفرینی و بسترهای مناسبی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی افزود: آمار خلاف ارائه دادن در کشور دردی را دوا نمی‌کند و یا ادعای رشد 7 درصدی در این زمینه مسئله‌ای است که باید درباره آن بگوییم کی ما چنین رشدی داشته ایم؟ این مسئله خلاف واقع است.

وی بیان داشت: برای سربلندی کشورمان باید اقتصاد را به عنوان یک بخش آسیب پذیر، درمان و اصل 44 قانون اساسی را به شکلی صحیح اجرا کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حل مشکلات فرهنگی کشور گفت: ملاحظات فرهنگی که معظم له در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی داشتند، به عنوان نکات اساسی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در بودجه ارائه شده از سوی دولت باید نظارت لازم را انجام دهیم و بتوانیم بسترهای تولید را در بخش کلان فراهم کنیم تا بتوانیم برخی از اشکالات بودجه را برطرف نماییم.

وی افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور خوب استفاده کنیم موفق خواهیم شد و البته در مسئله مذاکرات هم همه مشکلات اقتصادی تاثیرگذار خواهد بود.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت‌های مقام معظم رهبری، فهم درست و ارزیابی صحیح از شرایط بتوانیم از این مراحل عبور کنیم و انشاءالله با همکاری فعالان سیاسی از جمله حزب موتلفه همین مسئله میسر خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...