نسخه چاپی

رگبارهای بهاری از فردا

پیش‌بینی ها نشان می‌دهد كه نیمه اول اردیبهشت ماه هم مانند فروردین پربارش است و از سه شنبه رگبارهای بهاری دوباره آغاز می شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است از فردا و بخصوص پس فردا بر گستره بارش‌ها در سطح کشور افزوده می شود. همچنین در این مدت گرد و غبار در جنوب غرب و غرب و به صورت رقیق‌تر در شمال غرب و مرکز وجود دارد.

این درحالی است که طی چند روز گذشته گرد و غبار شدیدی تهران را فرا گرفت به شکلی که میزان غلظت آلاینده ذرات معلق موجب شد هوا در 4 منطقه تهران شرایط بسیارناسالم و یک منطقه در شرایط خطرناک قرار گرفت. هرچند وضع سایر نقاظ پایتخت نیز دست کمی از این مناطق نداشتند و در اکثر مناطق غلظت این آلاینده در آستانه قرارگیری در شرایط بسیار ناسالم بود.

با این حال پیش بینی های بین المللی نشان می دهد تا جمعه آسمان تهارن نیمه ابری و بارانی است.

محمدرضا محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران امروز هشداری برای بارندگی شدید در هفته آینده داد:"سازمان هواشناسی نسبت به بارندگی شدید در هفته آینده هشدار داده است، ظرفیت سدهای کرج، لتیان و طالقان پر شده و برای سرریز نشدن دریچه‌های این سدها را باز خواهند کرد. با توجه به اینکه ظرفیت سدهای تهران تکمیل شده و هفته آینده نیز بارندگی خواهیم داشت لذا برای سرریز نشدن آب سدها دریچه‌های آن را باز خواهند کرد و توصیه می‌شود کسانی که از مسیر این سدها عبور می‌کنند در این مسیرها توقف نداشته باشند."

اما بارش‌های بهاری در شمال شرق، دامنه‌های البرز، شمال تهران، شرق، جنوب شرق، مناطقی از مرکز و شرق دامنه‌های مرکزی زاگرس از امروز دوشنبه شروع شده است. پس از این اوج بارش‌ها در شمال شرق دیده می شود و همچنان احتمال وقوع سیلاب‌های محلی در این منطقه وجود دارد.

همچنین در مناطق مرتفع و سردسیر البرز، شمال شرق، شرق و مناطقی از جنوب شرق، رشد ابر و رگبار و رعد و برق، گاهی همراه با تگرگ ادامه داشت. این وضع در شمال شرق، مناطقی مانند شمال خراسان رضوی، تا حدی شمال سمنان، شرق استان گلستان و مناطقی از خراسان شمالی شدت بیشتری داشت و تگرگ، همچنین رگبارهای شدید خساراتی به برخی مزارع و باغ‌ها وارد کرد.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...