نسخه چاپی

رهبر معظم انقلاب: عراق نهضت علمی را آغاز كند

عکس خبري -رهبر معظم انقلاب: عراق نهضت علمي را آغاز کند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نوری مالكی، اقتدار روزافزون عراق در دنیای عرب و منطقه را مایه خرسندی ایران دانسته و تاكید كردند: باید در عراق كه مركز استعدادهای علمی دنیای عرب است، یك نهضت علمی آغاز شود.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار ‌نوری مالکی نخست‌وزیر عراق و هیأت همراه، با اشاره به اقتدار روزافزون عراق در دنیای عرب و منطقه آن را مایه خرسندی فراوان جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: تلاش برای افزایش اقتدار عراق بویژه از طریق بسترسازی جهاد علمی مستمر و همچنین ایجاد نهضت سازندگی در سراسر عراق، موفقیت‌ها و استحکام جایگاه ملت و دولت عراق را دو چندان خواهد کرد.

ایشان با تأکید بر این‌که برخی موضوعات و قضایای ماه‌های اخیر، مظهر اقتدار ملت و دولت عراق در دنیای عرب و اسلام بوده است، افزودند: خروج کامل نظامیان امریکایی از عراق از جمله این موضوعات و رویداد بسیار مهم و موفقیت بزرگی است که با استقامت دولت و نشان دادن اراده عمومی و ملی در عراق، به دست آمد.

رهبر انقلاب اسلامی برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در بغداد را یکی دیگر از زمینه‌های اقتدار عراق برشمردند و خاطرنشان کردند: برخی طرف‌ها، تلاش گسترده‌ای را برای بیرون نشان دادن عراق از دنیای عرب انجام دادند اما با برگزاری نشست سران اتحادیه عرب در بغداد، عراق اکنون در رأس این اتحادیه قرار دارد و نخست وزیر عراق رئیس اتحادیه عرب است.

ایشان با اشاره به سابقه و جایگاه کهن عراق در دنیای عرب تأکید کردند: با توجه به این سابقه و استعدادهای طبیعی و انسانی عراق، بازگشت این کشور به جایگاه و اقتدار واقعی خود، دور از انتظار نیست.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که اقتدار روزافزون عراق دشمنانی دارد، خاطرنشان کردند: اقتدار هر کشوری نیازمند پیش زمینه‌ها و ابزاری است که مهمترین آنها، پیشرفت علمی و سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تجربه بسیار خوب ایران در زمینه حرکت علمی و نتایج غیرقابل تصور آن، افزودند: باید در عراق که مرکز استعدادهای علمی دنیای عرب است، یک نهضت علمی آغاز شود و دانشگاهیان و نخبگان به سمت جهاد علمی سوق داده شوند.

ایشان در خصوص سازندگی نیز خاطرنشان کردند: باید با سازماندهی جوانان و ایجاد زمینه‌های لازم، یک نهضت سازندگی و خدمت به مردم، در سراسر عراق آغاز شود.

رهبر انقلاب اسلامی در پایان تأکید کردند: افق آینده برای مردم عراق، درخشان تر از شرایط کنونی خواهد بود.

آقای نوری مالکی نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی فراوان از دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، به مذاکرات خود در تهران اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند روابط ایران و عراق در زمینه‌های مختلف گسترش پیدا کرده و هیأت‌های مختلف صنعتی و تجاری از دو کشور دائماً در حال رفت و آمد و رایزنی هستند.

نخست‌وزیر عراق اظهار امیدواری کرد مذاکرات تهران زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش همکاری‌های ایران و عراق شود.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...