نسخه چاپی

هشدار كریسمسی رئیس جمهور اندونزی

رئیس جمهور اندونزی به نیروهای پلیس این كشور دستور داده است تا در آستانه تعطیلات كریسمس تدابیر امنیتی خود را در اطراف كلیساها افزایش دهند.

به گزارش نما ،تسنیم به نقل از رویترز نوشت:دستور رئیس جمهور اندونزی به پلیس برای تشدید تدابیر امنیتی در اطراف کلیساها در شرایطی است که گزارش هایی در خصوص حملات احتمالی در تعطیلات کریسمس منتشر شده است.بر اساس این گزارش رئیس جمهور اندونزی اشاره ای به نام گروه های تهدید کننده نکرده است ولی کاملا روشن و آشکار است که منظور وی شبه نظامیان تندروی این کشور بوده است.

گرچه در پی حملات مرگبار دهه 2000 میلادی بسیاری از گروه های شبه نظامی اندونزی از بین رفتند ولی هنوز گروه های کوچک شبه نظامی در این کشور فعال هستند.رئیس جمهور اندونزی امروز پنج شنبه پیش از سفر به ژاپن برای شرکت در یک اجلاس منطقه ای تاکید کرد، گزارشی از رئیس پلیس در خصوص تلاش گروهی برای بر هم زدن امنیت کشور دریافت کرده ام و دستورات خاص و ویژه ای را صادر کردم.
این تهدیدات در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به تشدید خشونت های مذهبی در اندونزی به شدت افزایش یافته است. اندونزی پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان به شمار می رود. دولت اندونزی همواره به خاطر عدم حمایت کافی از اقلیت های مذهبی به خصوص مسیحیان در برابر حملات گروه های افراطی با انتقاد روبرو بوده است.

۱۳۹۲/۹/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...