نسخه چاپی

قیمت یك عینك خوب چند است؟

رییس اتحادیه عینك‌سازان و عینك‌فروشان گفت: با احتساب هر دلار 3000 تومان، برای خرید یك عینك مناسب از 400 هزار تومان به بالا باید هزینه صورت گیرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حمید ثابت‌قدم اظهار کرد: با توجه به مذاکرات صورت گرفته در ژنو به طور محسوس تاثیری در بازار مشاهده نشده اما امید است ارتباط با منطقه اروپا دچار تغییر و تحولاتی شود.

وی با بیان این‌که در مذاکرات صورت گرفته برخی از شرکت‌های اروپایی در رابطه با سرویس و خدمات‌دهی به ایران در اعلام همکاری کرده‌اند خاطرنشان کرد: واردات عینک به ایران در دو بخش کالاهای برند و کالاهای متفرقه صورت می‌گیرد که کالاهای برند عمدتا از ایتالیا، فرانسه و آلمان تامین می‌شوند و کالاهای متفرقه به صورت قاچاق و از کشور چین به ایران وارد می‌شوند.

به گفته ثابت‌قدم 30 تا 40 درصد از محصولات برند در چین تحت لیسانس تولید و مابقی در کشور مادر ساخته می‌شوند.

رییس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان در رابطه با عینک‌های استاندارد چینی گفت: این‌گونه عینک‌ها دارای عدسی مناسب هستند که از قیمت 120هزار تومان به بالا نرخ‌گذاری می‌شود.

وی تاکید کرد: عینک‌هایی که توسط دست فروشان به فروش می‌رسد و مورد استفاده اکثر مردم است، در تولید آنها از عدسی غیر استاندارد استفاده شده که از پنج تا 40هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

رییس اتحادیه عینک‌سازان و عینک‌فروشان افزود: عینک‌هایی که در مرز یا شهرهای مرزی نیز به فروش می‌رسند عمدتا قاچاق و تقلبی هستند که با استفاده از تبلیغات این کالاها را به نام عینک اصل به فروش می‌رسانند.

ثابت‌قدم تاکید کرد: توصیه می‌شود مردم عینک خود را از واحد‌های مجاز که دارای پروانه اصل هستند با دریافت فاکتور رسمی خریداری کنند تا در مواقع لزوم بتوانند با مراجعه به اتحادیه‌ها پیگیر قیمت و کیفیت محصول خریداری شده باشند.

وی با اعلام شماره‌ تلفن‌های 66705282 و 66704540 در تهران از مردم خواست که موارد تخلف را با این اتحادیه در میان بگذارند.

۱۳۹۲/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...