نسخه چاپی

سامانه راداری جدید آمریكا در قطر

همزمان با سفر "چاك هگل" وزیر دفاع آمریكا به منطقه خاورمیانه، رسانه‌های این كشور از تصمیم واشنگتن برای استقرار سامانه راداری جدیدی در قطر خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، سایت روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" تأکید کرد، جدیدترین اطلاعات درباره سامانه‌های موشکی امریکا در منطقه خاورمیانه گزارش "وال استریت ژورنال" درباره ایستگاه رادار "اکس بند" در قطر است.
بر اساس این گزارش، آمریکا به شدت به دنبال افزایش کنترل و نظارت بر منطقه خاورمیانه است، به صورتیکه سال گذشته نیز مجله تایم از نصب رادار "AN/TPY-2" در صحرای نقب در فلسطین اشغالی خبر داده بود. سامانه دیگری نیز در یکی از پایگاه های هوایی ترکیه نصب شد. در هر کدام از این سامانه‌ها حدود 150 نیروی آمریکایی برای نگهداری و مراقبت از سامانه ها مستقر شدند.
چاک هگل هفته قبل در سفر به بحرین تأکید کرد که آمریکا برای "امنیت منطقه" نیروهای بسیاری را در این منطقه نگه خواهد داشت. و واشنگتن قصد ندارد به دلیل توافق هسته‌ای با ایران، در راهکارهای نظامی خود تجدید نظر کند.
هگل همچنین در جریان این سفر از پایگاه نظامی "العیدید" در قطر دیدن کرد. آمریکا در حمله به افغانستان از این پایگاه استفاده کرده بود.

۱۳۹۲/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...