نسخه چاپی

اجلاس بعدی شوراهای اسلامی در ابوموسی

به گزارش واحد مركزی خبر، مهدی چمران در جمع خبرنگاران افزود: این اجلاس تا دو ماه آینده برگزار خواهد شد.

وی درباره اقدام اخیر امارات عربی متحده مبنی بر نامگذاری سه خیابان به نامهای تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی به شوخی گفت:‌ خوب است که خیابانی نیز به نام تهران نامگذاری شود، از این اقدام آنها تشکر می‌کنیم!

چمران در ادامه با اشاره به در پیش بودن نهم اردیبهشت روز ملی شوراها گفت: شورای عالی استان‌ ها در سال گذشته، 31 نشست جداگانه و 12 اجلاس برگزار کرد.
وی با اشاره به عضویت 75 نفر در شورای عالی استان ها افزود: سال گذشته 32 طرح از استان‌ها و سازمان‌ها به شورای عالی استانها ارسال شد که از این میان 18 طرح به تصویب رسید و پنج لایحه نیز به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

چمران در ادامه با اشاره به برگزاری 31 نشست مشترک با شوراهای استان و نیز نشست ‌هایی برای 8 کلان شهر کشور، افزود: شورای عالی استان‌ها در سال گذشته، 13 تفاهم نامه امضا کرد که برای اجرا ابلاغ شده است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه به ارائه گزارشی در باره شورای شهر پایتخت پرداخت و گفت: در شورای شهر تهران هر هفته دو جلسه برگزار می‌شود و به این ترتیب در سال گذشته، 93 جلسه برگزار شد که شامل 95 مصوبه بوده است.
وی افزود: 270 مورد نامگذاری نیز از کل نامگذاری‌های دوره سوم شورای شهر که 450 مورد بوده، در سال 90 انجام شد.

چمران گفت: سومین دوره شورای اسلامی شهر تهران، تاکنون 455 جلسه را پشت سر گذاشته است.
وی همچنین از تصویب چهل رای مربوط به باغات در شورای شهر تهران در سال گذشته خبر داد و افزود: به طور کلی 13 مصوبه در سال 90 مورد اعتراض فرمانداری قرار گرفت که از این میان تنها سه مورد به شورای حل اختلاف رفت و در آنجا به تایید نهایی رسید.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود بودجه شوراها و شهرداری ‌ها گفت: به علت مشکلات مالی که وجود دارد، مدام باید با بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در تماس باشیم تا بتوان امور شوراها و شهرداری‌ها را رتق و فتق کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سال گذشته 35 میلیون مترمربع پروانه در شهر تهران صادر شد، خاطرنشان کرد: به این ترتیب بیش از 60 درصد درآمد شهرداری تهران در سال 90 از این محل تامین شد.

چمران گفت: درآمدهای صدور پروانه، نقدی نیست بلکه به صورت اقساط 24 تا 36 ماهه دریافت می‌شود، اما با این وجود یک منبع درآمدی قابل توجه برای شهرداری تهران محسوب می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران، با بیان اینکه بسیاری از شهرداری‌ها در کشور با مشکل کمبود درآمد مواجه هستند،‌ افزود : گاهی این شهرداری ها حتی چند ماه امکان پرداخت حقوق کارگران و رفتگران را ندارند و این در حالی است که با پیش بینی منابع پایدار درآمدی، این مشکلات کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها پیشانی نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: شهرها آبروی نظام هستند و هر کاری که برای شهرداری‌ها انجام شود، به نفع کل نظام اسلامی است.

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...