نسخه چاپی

فرار 22 تروریست از زندانی در بغداد

مقام های امنیتی بغداد روز جمعه فرار 22 زندانی تروریست از زندانی در این شهر را تایید كردند و ساعاتی بعد از دستگیری تعدادی از آنان خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، این افراد پس از کشتن 2 نفر از ماموران زندان، فرار کردند، اما گفته می شود ماموران امنیتی اغلب آنها را بازداشت کرده اند.
این فرار، آخرین مورد گریختن زندانیان مرتبط با جرائم تروریستی در عراق بوده که گفته می شود با کمک القاعده انجام می شود. در ماه جولای القاعده مسئولیت فرار 500 زندانی از 2 زندان در عراق را پذیرفت.
این فرار که با درگیری های شدید تروریست ها و نیروهای امنیتی همراه شد باعث کشته شدن 20 مامور امنیتی و 21 زندانی شد و در آن شماری از سران القاعده در عراق فرار شدند.
در هر صورت آمار زندانیانی که روز جمعه در زندانی در محله "القدیمیه" عراق گریخته و تعداد افرادی که مجددا بازداشت شده اند، ضد و نقیض گزارش شده است.
یک سرهنگ پلیس عراق از بازداشت 26 نفر در ارتباط با این حادثه خبر داد.خبرگزاری فرانسه به نقل از این سرهنگ پلیس عراق که خواست نامش فاش نشود گزارش کرد که در این حادثه و درگیری های پس از آن یک زندانی کشته و 14 تن دیگر بازداشت شده اند. منابع بیمارستانی در بغداد نیز کشته شدن یک زندانی و دو مامور زندان را تایید می کنند.
از سوی دیگر وزارت کشور عراق با صدور بیانیه ای تعداد زندانیانی که ماموران موفق به بازداشت آنها نشده اند را 3 نفر اعلام کرد و چندی بعد یک سخنگوی این وزارت خانه تعداد این افراد را 6 نفر عنوان کرد.
آمار تلفات و خشونت های عراق از سال 2008 که اوج خشونت های فرقه ای بود، افزایش یافته است.

۱۳۹۲/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...