نسخه چاپی

مهمانان مناظره امروز مشخص شدند

مناظره امروز با موضوع لایحه بودجه 93 با حضور مقاماتی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی، كمیسیون برنامه و بودجه مجلس و نیز چهره‌هایی شاخص از دانشگاه تا دقایقی دیگر آغاز می‌‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، میهمانان مناظره امروز فرهاد دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی، فرشاد مومنی اقتصاددان، الیاس نادران و غلامرضا تاجگردون دو عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هستند.

لایحه بودجه کل کشور پس از 8 سال برای اولین بار سر وقت مقرر به مجلس ارائه شده اما با این وجود و به رغم توجیهات و دلایل دولتی‌ها، تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به این لایحه معترض شده و حتی برخی از آنها به نشانه اعتراض استعفا داده‌اند. به نظر می‌رسد این مناظره با حضور چهره‌های شاخص دولتی، مجلسی و دانشگاهی به بحثی داغ و کارشناسی تبدیل شود.

حجم کل بودجه عمومی کشور براساس لایحه بودجه پیشنهادی سال آینده 195 هزار میلیارد تومان است که سهم بودجه عمرانی 37 هزار و 805 میلیارد تومان است.

همچنین قیمت برای هر بشکه نفت در بودجه 100 دلار و قیمت ارز 2650 تومان تعیین شده است. میزان صادرات نفت یک میلیون بشکه در روز و 300 هزار بشکه میعانات گازی و فرآورده‌ها در نظر گرفته شده است.

برخی نمایندگان و کارشناسان اقتصادی انتقاداتی به سهم نفت در بودجه و احتمال عدم تحقق برآوردهای صورت گرفته در لایحه بودجه در این مدت داشته‌اند.

۱۳۹۲/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...