نسخه چاپی

نامه دانشجویان خارجی به ملك عبدالله!

به دلیل عدم صدور مجوز برگزاری تجمع دانشجویان خارجی مقابل سفارت عربستان، دانشجویان خارجی نامه سرگشاده ای به ملك عبدالله پادشاه عربستان نوشتند.

به گزارش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، در نامه سرگشاده‌ دانشجویان خارجی خطاب به پادشاه عربستان آمده است:

باسمه تعالي جَعَلْتُمْ سِقايَةَ الْحاجِّ وَ عِمارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ جاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لا يَسْتَوُونَ عِنْدَ اللَّهِ وَ اللَّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ

خادم حرمين شريفين،جناب آقاي ملك عبدالله! سلام عليكم در ابتدا شما را به بازخواني گوشه هايي از پيام تاريخي احياگر اسلام ناب محمدي،آيت الله امام خميني، به مناسبت كشتار بي رحمانه دودمان رسواي شما در ايام حج سال۱۴۰۷ هجري قمري دعوت ميكنيم:

"خداوند تعالى مى فرماید: شما کوردلان آبرسانى به حجاج و تعمیر مسجدالحرام را با ارزش آنانى که ایمان به خدا و به روز جزا آورده و در راه خدا مجاهده مى کنند، مساوى قرار داده اید، حاشا که اینان با شما مساوى نیستند و خداوند ستمگران را هدایت نمى کند.

آیا سعودی ها و امثال آنان در طول تاریخ ارزش خود را براى تهیه آب در مواقف حج و زرق و برق تعمیرات مسجدالحرام را با ارزشهاى مسلمانانى که به خداوند و روز جزا ایمان دارند و با نثار خون خود و جوانان مجاهد خود در راه خدا و براى دفع دشمنان خدا از حریم اسلام و حرم خداوند تعالى بپا خاسته اند مقایسه نکرده اند؟ و سعودیهاى عصر حاضر، پا را فراتر از آن نگذاشته و بر مسلمانان افتخار نمى کنند؟

و با مجاهدان راه خدا آن نمى کنند که روى امریکاى جهانخوار و ارباب خود را سفید کرده است؟ خداوند در این آیه ایمان به خدا و روز جزا را ذکر فرموده و از میان تمام ارزشهاى اسلامى و انسانى، مجاهده در راه خدا با دشمنان خدا و بشریت را انتخاب کرده و در این انتخاب به همه مسلمانان تعلیم فرموده است که ارزش جهاد فوق همه ارزشهاست. آیا خداوند با ذکر واللّه لایهدى القوم الظالمین نمى خواهد بفرماید خداوند سعودی‌هاى عصر را و تمام اعصار تاریخ را ستمگرانى بیش نمى داند که قابل هدایت نیستند و خداوند آنان را هدایت نمى فرماید؟"

جناب آقاي ملك عبدالله پرونده اعمال ننگين دودمان شما در تاريخ جهان اسلام شرارت ها وخبائث جلاداني چون يزيد بن معاويه، مسلم بن عقبه و حجاج بن يوسف ثقفي را به ذهن ها متبادر مي سازد. آنچه در بحرين و يمن و سوريه از قتل عام مسلمانان بي دفاع و مظلوم مي گذرد، كمتر از واقعه كربلا و حره نيست.

آقاي پادشاه اشغال نظامی بحرین توسط شما که در قالب یک طرح دفاعی موهوم و نه چندان محکم با عنوان «سپر جزیره» صورت می‌گیرد، هیچ توجیهی ندارد و بر اساس مفاد این طرح، تنها در صورتی که یکی از این کشورهای عضو مورد تهاجم نظامی خارجی قرار گیرند، نیروی موسوم به «سپر جزیره» باید به آن کمک کنند، در حالی که بحرین در جنگ به سر نمی‌برد و این شما هستيد که این کشور را مورد تهاجم قرار داده و به اشغال دراورده ايد. كشتار روزانه شما در بحرين و به اسارت كشاندن فرزندان دلير بحريني، كه با حمايت هاي مالي شما و كشور ذره بيني قطر صورت مي گيرد، بر اساس كدامين مجوز انساني صورت گرفته است؟

مگر جز اين ست كه شما با علي عبدالله صالح توافقنامه مرزی امضا و به موجب آن اراضی گسترده ای از یمن را به ریاض واگذار کرده ايد و در عوض متعهد شده ايد که از حکومت صالح حمایت کرده و از موروثی کردن آن برای فرزندان وی پشتیبانی کنيد و بدين ترتيب خون پاك ترين جوانان يمني را وجه المصالحه گروكشي تاريخي خود نموده ايد؟

واما در سوريه كه هيچ خبري از جنبش هاي مردمي - شبيه آنچه در ليبي و بنغازي وجود داشت- نبود، آيا به سفارش اربابان آمريكايي و تبليغات وسيع رسانه اي خود در كشاندن مردم به خيابان، بدنبال شبيه سازي چنين رويدادهايي برنيامديد تا اعتراض هاي مردمي در اين كشور شكل بگيرد اما به علت فقدان زمينه اجتماعي در سوريه مبادرت به مسلح كردن گروههاي آشوبگر در اين كشور و حمايت مالي و نظامي از آنها نموديد؟

آنچه در درعا، حمص وادلب مي گذرد نه يك انقلاب مردمي به مانند تجمع صدهزار نفره جوانان و آزادمردان سرزمين مصر درميدان التحرير،كه جنگي نمايان به پرچمداري اردوغان و نتانياهوست كه شما آن را شعله ور ساخته ايد. آقاي ثروت هاي بادآورده دلارهاي نفتي آيا زمان آن فرا نرسيده كه شما حاكم متحجر و خوشگذران سعودي كه روزگاري به سلامتي بوش پسر جام شراب سر كشيديد،‌خرقه تزوير و ريا را به كناري نهيد و دست از تبعيضات فراوان قومي و مذهبي اعمال شده بر مسلمانان عربستان - سرزمين پيامبر اعظم ص - برداريد تا آنها نيز همچون ملت هاي رها شده از ديكتاتورهاي مصر و ليبي و تونس رهايي از جور وستم آل سعود را به چشم خويش ببينند؟

جناب ملك عبدالله پادشاه دلسوز عرب هاي مسلمان آيا ردپاي خونين خود را در انتفاضه مسجدالاقصي نمي بينيد؟ آيا در تاريخ ننگين آل سعود، حمايت از اصلي ترين آرمان مسلمانان كه همانا آزادي قدس شريف ست، جايي ندارد؟

چرا در حاليكه شهرهاي ويران شده سوريه و لبنان پذيراي هزاران مهاجر فلسطيني ست، در كنار حرم امن الهي از اين مردم آواره خبري نيست و به مانند قاتل هزاران عراقي بي گناه - بوش پسر- آنها را به ميهماني خويش دعوت نمي كنيد؟

جناب آقاي عبد وعبيد اسرائيل همه آنچه در منطقه مي گذرد بيانگر موج توفنده بيداري اسلامي ست كه امواج سهمگين آن دير يا زود از آل خيانتكار سعود جز نامي به ننگ برجاي نخواهد گذاشت.

در اين ميان تلاش اربابان شما براي از نفس انداختن مقاومت جانانه حزب الله و حماس بوسيله منحرف كردن جريان اين مبارزه ره به جايي نخواهد برد و محور مقاومت در منطقه تا نابودي غده سرطاني اسرائيل پابرجا و برقرار خواهد ماند. در پايان با گوشه اي ديگر از پيام بزرگمرد تاريخ اسلام و منادي بيداري اسلامي در دوران معاصر، نامه خود را به پايان مي رسانيم كه فرياد مي زدند:"آیا سکوت در مقابل این ستمگری‌ها که در طول تاریخ سابقه نداشته است، چیزى جز رضاى به این جرم و شرکت در ظلم و ستم ظالمین و ستمگران است؟

ما دانشجويان غير ايراني شاغل به تحصيل در دانشگاه هاي ام القراي اسلام، ايران اسلامي، ضمن ابراز برائت از همه اقدامات تجاوزكارانه و ددمنشانه دودمان رسواي آل سعود، سكوت در اين مقطع و گذرگاه حساس تاريخي را جايز ندانسته و مراتب اعتراض خود را نسبت به عملكرد متناقض شما در سوريه و بحرين، اعلام داشته و آمادگي خود را براي هرگونه جانفشاني در بر پا داشتن كلمه طيبه لااله الا الله اعلام مي داريم.

وسيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ

اتحاديه دانشجويان عراقي مقيم ايران و همه دانشجويان خارجي همسو

۱۳۹۱/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...