نسخه چاپی

مسئولان یاوه‌گویی‌های آمریكا را پاسخ دهند

ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه، هشدار نسبت به نگاه ابزاری به دانشجو و پاسخ دادن به یاوه‌گویی‌های آمریكا از اهم سخنان امام جمعه تبریز بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح که به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه وحدت دو هدف را مورد تاکید قرار داده‌اند.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی وحدت در اهداف کلى، وحدت در کامل ساختن ملت و کشور و حرکت با یکدیگر در دو خط موازى.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به شهادت آیت‌الله شهید مفتح گفت: این شهید بزرگوار علاوه بر مبارزات گسترده در زمان رژیم شاه و تحمل زندان و حبس در دروان انقلاب، منشا خدمات فراوانی بود.

وی افزود: شهید مفتح در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های زیادی کرد و علاوه بر ایشان بزرگانی چون شهید مطهری نیز در نزدیک ساختن این دو مرکز علمی تلاش‌های فراوانی کردند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود، حوزه و دانشگاه مکمل هم هستند و این دو قشر در مسیر آرمان‌های کشور و تعالی روزافزون باید حرکت کنند.

وی وحدت حوزه و دانشگاه را اساس پیشرفت و از موضوع‌های مهم و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اهمیت وحدت این دو مرکز و دو قشر مهم جامعه نقش موثری در پیشرفت جامعه خواهد داشت و باعث وحدت و همبستگی در بین مردم شده و غیر از آن موجب اختلاف در جامعه خواهد شد.

شبستری خاطرنشان کرد: البته برخی موانع برای اتحاد بیشتر حوزه و دانشگاه از سوی دانشگاهیان و حوزویان وجود دارد که باید مرتفع شود.

وی افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که هر دو یک جور فکر کنند بلکه آرمان‌های این دو قشر باید همخوانی داشته باشد.

اعتراض امام جمعه تبریز نسبت به برخی سخنرانی‌های روز دانشجو دانشگاه تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به سخنرانی برخی افراد در دانشگاه‌های تبریز در روز دانشجو اظهار کرد: در بعضی‌ دانشگاه‌های تبریز برخی به عنوان سخنران روز دانشجو برای فرهیختگان و دانشگاهیان دعوت شده بودند که صلاحیت علمی نداشتند و سخنان نامربوط و تفرقه آمیز و غیرعلمی زدند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه دانشجویان نورچشم‌ها و رجال آینده کشور هستند، گفت: باید آرمان‌های انقلابی و ضد استکباری در آن ترویج شود و از مصالح کشور و خون مقدس شهدا حفظ و حراست شود.

شبستری تاکید کرد: اگر دانشگاهی حیاط خلوت برخی احزاب شود و دانشجو را ابزار و پیاده نظام اهداف خود قرار دهند و آنان را از تحصیل علم باز دارد، باید بدانند این قبیل گروه‌ها از چشم رهبری و ملت ایران خواهند افتاد.

ایران بالاترین توان دفاعی دنیا را دارد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان برخی از سیاستمداران کشورمان در روزهای اخیر درباره توان نظامی ایران اشاره کرد و گفت: برخی مسئولان و سیاستمداران در سخنرانی‌ها جوری حرف نزنند که موجب وهن باشد.

وی تصریح کرد: امروزه نه نتها توان موشکی ایران بیشتر از آمریکا و رژیم صهیونیستی است بلکه بالاترین توان دفاعی دنیا را ایران دارد.

امام جمعه تبریز در ادامه به مطالبات باج گیرانه غرب علیه ایران پس از امضای توافقنامه ژنو اشاره کرد و گفت: مواضع اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره پرونده هسته‌ای و تحریم‌ها علیه ملت ایران، عمق آینده نگری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را به طور کامل روشن کرد.

وی تصریح کرد:‌ رهبر معظم انقلاب مرداد سال گذشته در جمع کارگزاران نظام بیانات مهمی درباره ماهیت تحریم‌ها ایراد فرمودند که پس از رویدادهای اخیر در سیاست خارجی و توافق ایران با گروه 1+5 ارزش، اهمیت و عمق راهبردی دیدگاه های معظم له در روابط با کشورهای غربی بر همگان روشن شد.

مسئولان کشورمان جواب یاوه‌گویی‌های آمریکا را بدهند

شبستری تصریح کرد: دولت آمریکا با این کارها بار دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری را تایید کرد که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست و تسلیم محض رژیم صهیونیستی است.

وی اظهار کرد: اما با این حال و به کوری چشم رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی غنی سازی اورانیوم را ادامه خواهیم داد و باید آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بدانند ادبیات موهن، تنفرآمیز و ناپایدار آنان برای ملت ایران ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین از مسئولان خواست جواب یاوه‌گویی‌های آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی را بدهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: همانگونه که رهبری فرمودند باید مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی همانند مصوبات مجلس به مرحله اجرا درآید و از شورا انتظار می‌رود تلاش بیشتری انجام دهند تا موضوع فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی، هویت و روح یک ملت است، گفت: فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست بلکه اقتصاد و سیاست حاشیه و ذیل فرهنگ هستند.

وی افزود: برای فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌ریزی ضروری است و نمی‌توان انتظار داشت که فرهنگ کشور اعم از فرهنگ عمومی، فرهنگ نخبگان و فرهنگ دانشگاهی، به خودی خود پیش برود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: واقعیتی شعار «ما می‌توانیم» در روح جوانان کشور موج می‌زند، این امواج نشاط آفرین را تقویت کنید تا به یاری پروردگار رسیدن کشور به قله‌های علمی و مرجع شدن علمی ایران و برپایی تمدن نوین اسلامی، تحقق یابد.

وی گفت: دانشگاه‌ها به هیچ دلیلی نباید جولانگاه جریان‌های سیاسی شود چرا که این کار جلوی رشد و شتاب علمی را می‌گیرد.

شبستری خاطرنشان کرد: همچون گذشته اعتقاد داریم جوان به ویژه جوان دانشجو موتور محرک تحولات سیاسی اجتماعی است اما این مسئله با تبدیل دانشگاه به محل جولان جریان‌های سیاسی کاملاً متفاوت است.

۱۳۹۲/۹/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...