نسخه چاپی

پاسخ دولت حقوقدان در قبال تحریم های جدید چیست؟

عکس خبري -پاسخ دولت حقوقدان در قبال تحريم هاي جديد چيست؟

عضو كمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم‌های جدید آمریكا علیه ایران گفت: ما منتظر پاسخ مناسب از سوی دولت حقوقدان به آمریكایی‌ها هستیم.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس ،منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام آمریکا در افزودن 19 فرد و شرکت به لیست تحریم‌های ضدایرانی، اظهار داشت: آمریکایی‌ها با این عملکردشان نشان دادند که مرکز ثقل‌شان ضربه خورده و هم‌اکنون بر پایه عدم ثقل، تصمیم‌گیری می‌کنند و سخن می‌گویند.
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای بازگشت به وضعیت قبل از توافق ژنو چند ساعت بیشتر وقت نمی‌خواهد، افزود: ما هوشیارانه عمل می‌کنیم، ضمن اینکه قبلاً هم اعلام کرده بودیم که هیچ امیدی به آمریکایی‌ها برای راستگویی نیست چون آمریکا دیوار بی‌اعتمادی بلندی را طی این 60 سال بین خودش و ایران ایجاد کرده است و هنوز هم در حال بالاتر بردن ارتفاع این دیوار است.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه یادآور شد: با این اقدام آمریکا، این بار جامعه جهانی در این زمینه قضاوت خواهد کرد و همه ناظر بر این روند بی‌اعتمادی و عهدشکنی آمریکا هستند؛ ما هم منتظر اعلام نظر صریح تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در این باره هستیم.
حقیقت‌پور ادامه داد: به محض اعلام نظر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، قطعاً شرایط برای بازگشت به شرایط قبل از توافق ژنو برای ما فراهم خواهد شد.
وی با ذکر این نکته که آمریکایی‌ها فرصت بزرگی را برای خروج از این بن‌بست از دست دادند و خسارت آن را قطعاً مردم آمریکا پرداخت خواهند کرد، یادآور شد: مردم آمریکا باید بدانند چه سیاست‌مداران عهدشکنی بر این کشور حاکم هستند که به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند.
حقیقت‌پور بر همین اساس با بیان اینکه مردم آمریکا باید جریاناتی که امروز بر این کشور حاکم است را بشناسند، افزود:‌ ما هم‌اکنون باید یک تلاش حقوقی فراگیر انجام دهیم.
وی همچنین تأکید کرد: دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید اقدام سنگین و مناسبی انجام دهند نه اینکه مانند آمریکایی‌ها رفتار سبکی داشته باشند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسئولان دولتی می‌گویند سرهنگ نیستند و حقوقدان هستند، لذا منتظر پاسخ حقوقی مناسب به آمریکایی‌ها از سوی آنان هستیم.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...