نسخه چاپی

وزیردفاع رونمایی كرد:

"سامانه تشخیص تهدیدات سایبری"

همزمان با آغاز هفته پژوهش از 12 محصول بومی فناورانه در حوزه سایبری با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دكتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل كشور رونمایی و نمایشگاه صنعت بومی سایبری افتتاح شد.

به گزارش نما؛ به نقل از وزارت دفاع ؛ در حاشيه مراسم رونمايي از اين محصولات راهبردي سردار دهقان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهميت فوق العاده موضوع پدافند غير عامل و سايبر در كشور ضرورت بومي سازي فناوري هاي سايبري و ابداع و خلق جديد در اين حوزه اظهار داشت؛ بحمدالله امروز با اتكا به نبوغ و خلاقيت دانشمندان و متخصصان كشورمان گام هاي بسيار مثبت و بلندي در حوزه سايبر برداشته شده است.

وزير دفاع ، از شرکت صنایع الکترونیک ايران به عنوان يكي از پيشتازان حوزه سايبري ياد كرد و افزود: خلق جديد و بومي سازي فناوري هاي سايبري از اولويت هاي مهم وزارت دفاع به شمار مي‌رود.

سردار دهقان در ادامه گفت: با توجه به اين رويكرد ، بامأموريت دادن به صاايران به عنوان متولي اين بخش در وزارت دفاع مصمم هستيم با شعار محوري " پيش به سوي زير ساخت بومي امن " و با همكاري و هماهنگي همه دستگاه هاي ذيربط ضمن نهادينه سازي فناوري هاي مرتبط با حوزه سايبري ، انشالله كشور را در اين بخش به خودكفايي برسانيم.

وزير دفاع در تشريح 12 محصول فناورانه كه امروز در حوزه سايبري رونمايي گرديد ، اظهارداشتند"سيستم عامل بومي و امن " كه از دستاوردهاي مشترك صاايران و شركت هاي دانش بنیان و برخي دانشگاه ها به شمار مي رود؛مي تواند يكي از دغدغه ها و نگراني هاي جدي كه عبارت از وابستگي زير ساخت هاي حياتي و حساس كشور به سيستم عامل خارجي است را بطور كامل رفع نمايد.

وي محصول "ضد بدافزار پادويش"را از ديگر دستاورهاي رونمايي شده برشمرد و افزود: اين دستاورد كه توسط يكي از شركت هاي فناور داخلی طراحي و ساخته شده ،قادر است امنيت رايانه هاي شخصي و سازماني را در مقابل انواع ويروس هاي مهاجم برقرار و تأمين كند.

"تلفن همراه امن " از ديگر محصولاتي است كه وزير دفاع در تشريح آن گفت:از آنجا كه از عمده ترين دغدغه ها و نيازهای كاربران تلفن همراه ، امنيت ارتباطات و عدم شنود مكالمات آنان است ،اين محصول مي تواند با ايجاد امنيت كامل و پايدار جلوي هرگونه مخاطره امنيتي و شنود را بگيرد.

سردار دهقان در ادامه با اشاره به دو دستاورد ديگر رونمايي شده ، شامل" مسير ياب بومي " و " سيستم انتقال نوري مخابرات " كه توسط دو شركت دانش بنيان و فناور كشورمان طراحي و ساخته شده است گفت: طراحي و ساخت اين دو محصول چشم انداز اميد بخشي را در رسيدن به زير ساخت هاي بومي و امن ترسيم مي‌كند.

وي از " سامانه تشخيص تهديدات سايبري " ،"مركز عمليات امنيت "،" ديواره آتش پرسرعت و با ظرفيت بالا"و "ديواره آتش نرم افزارهاي كاربردي" به عنوان چهار محصول جديد در حوزه امنيت شبكه نام برد كه قابليت حفاظت از شبكه‌ هاي سازماني در مقابله با تهديدات هكرها و عمليات نفوذ را فراهم مي كند كه امروز با رونمايي از آنها گامي موثري در اين حوزه برداشتيم.

وزير دفاع با بيان اينكه از نيازهاي مشترك وزارت دفاع ، وزارت صنعت و معدن و دیگر بخش های صنعتی ،کنترل و نظارت بر زیر ساخت های صنعتی کشور می باشد "سامانه کنترل صنعتی بومی" که در این مراسم رونمایی شد می تواند این مإموریت مهم را انجام دهد.

سردار دهقان در تشریح اهداف نمایشگاه صنعت بومی سایبری نیز گفت:این نمایشگاه با هدف شناسایی و ترویج محصولات و دستاوردهای تولید شده در حوزه سایبری کشور برپا شده و حضور بیش از "30 شرکت "فناور و معرفی بیش از "100 محصول جدید سایبری" در این نمایشگاه نشان از توانمندی و ظرفیت های بسیار خوبی است که در این حوزه راهبردی در کشورمان وجود دارد.

وزیر دفاع در پایان با تشکر و قدردانی از همه دست اندرکارن و فعالان حوزه سایبری در کشور و اعلام آمادگی وزارت دفاع برای حمایت و پشتیبانی از آنان تصریح کرد:دستاوردها و محصولات رونمایی و ارائه شده در این مراسم و نمایشگاه ، نماد بارزی از ناکارآمد سازی تحریم ها و جنگ سایبری دشمنان و نشان دیگری از امواج نشاط آفرین"ما می توانیم " است که چرخه پیشرفت علمی را در همه زمینه ها سرعت بخشیده و تحقق بخش تدابیر حکیمانه و رهنمودهای ارزشمند ،راه گشا و بن بست شکن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

۱۳۹۲/۹/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...