نسخه چاپی

اوباما:مداخله نظامی تنها راه حل نیست

عکس خبري -اوباما:مداخله نظامي تنها راه حل نيست

رئیس جمهور آمریكا طی سخنانی در موزه "هولوكاست" با اشاره به موضوع برنامه هسته‌ای ایران گفت كه همه مشكلات را نمی‌توان با مداخله نظامی حل كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه نهادها و افرادی دیگر در ایران و سوریه اعلام کرد.

وی که در موزه "هولوکاست" در واشنگتن صحبت می‌کرد در برابر تعدادی از اعضای کنگره، مقامات دولتی و رهبران سازمان‌های یهودی درباره اوضاع در سوریه و ایران صحبت کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که واشنگتن پست"‌ روز گذشته در خبری به نقل از مقامات کاخ سفید اعلام کرد که "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا امروز دوشنبه طرحی را اعلام خواهد کرد که بر اساس این طرح آن دسته از نهادهای خارجی که به رژیم های دیکتاتور کمک می کنند تا از فناوری جهت سرکوب مخالفان خود استفاده کنند، تحریم خواهند شد.

اوباما در ادامه سخنان خود گفت: این فناوری‌ها باید برای قدرتمند کردن شهروندان و نه سرکوب آنها استفاده شود.

وی افزود: و این اقدام گام بیشتری است که می‌توان در راستای روزی اتخاذ کنیم که می‌دانیم خواهد آمد و آن، پایان رژیم اسد است که مردم را می‌کشد و این اقدام به مردم سوریه اجازه می‌دهد تا سرنوشت خود را ترسیم کنند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران، بار دیگر بر حمایت آمریکا از اسرائیل تاکید کرد.

وی گفت: زمانی که با رژیمی مواجه هستیم که امنیت جهانی را تهدید می‌کند،‌هولوکاست را انکار می‌کند و اسرائیل را تهدید به نابودی می‌کند، آمریکا باید هر کاری را که در توان دارد انجام دهد تا مانع از دستیابی ایران به سلاح اتمی شود.

اوباما بار دیگر در این سخنان گفت که گزینه‌هایی در کنار دخالت نظامی وجود دارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما می‌دانیم که کار ما هرگز انجام نخواهد شد. درگیری‌هایی وجود دارد که به آسانی حل نخواهد شد. کشته شدن‌های بی‌معنی وجود خواهد داشت که قابل پیشگیری نیست. ما نمی‌توانیم همیشه مداخله نظامی کنیم. این بی‌عدالتی است اما ما ابزارهای دیگری داریم.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...