نسخه چاپی

امام خمینی مخالف ابتذال در رسانه

عکس خبري -امام خميني مخالف ابتذال در رسانه

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: امروز نقشی كه بر عهده رسانه ملی است هیچ جایگزینی ندارد و تحولات سیاسی تا حدود زیادی مرهون رسانه ملی است.

به گزارش نما؛ "آيت الله مصباح یزدی"، امروز در دیدار مديران راديو معارف با اشاره به اين كه در گذشته ترويج فرهنگ اسلامی از طريق روش‌های سنتي مانند مجالس وعظ، منابر و برخي نشريات دينی انجام مي شد، گفت: در عصر اخير اين نقش مهم بر عهده رسانه ملی و برنامه سازان آن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اين كه توليدات رسانه‌های جهانی بر زندگي مردم بسيار موثر هستند، تاكيد كرد: هيچ چيزی نمي‌تواند جايگزين نقش رسانه شود، لذا مسئوليت رسانه ملی بسيار سنگين است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به ديدگاه حضرت امام(ره) قبل از انقلاب نسبت به جايگاه راديو و تلويزيون، تصريح كرد: امام راحل قبل از انقلاب بارها اعلام كردند كه مخالف تلويزيون نيستند، بلكه مخالف ابتذال در اين رسانه هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به جايگاه رسانه ملی تصريح كرد: امروز نقشی كه بر عهده رسانه ملی است هيچ جايگزينی ندارد و تحولات سياسی تا حدود زيادي مرهون رسانه ملي است.

معظم له ادامه داد: بعد از انقلاب روز به روز نقش صدا و سيما كاملاً چشمگير شده است كه البته همانطور كه بايد به نقش ايجابی و نقاط مثبت اين رسانه توجه شود، بايد از آسيب‌ها و نقاط ضعف آن نيز پرهيز كرد .

آيت الله مصباح يزدی با اشاره به اين كه مخاطبان رسانه ملی طيف زيادي از اقشار مردم هستند، افزود: رسانه ملی بايد طوری برنامه سازی و مديريت كند كه ضمن رعايت مصالح مخاطبان، برنامه‌ها براي همه اقشار مفيد واقع شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اين كه از ابتداي انقلاب فعاليت‌های خوبي در رسانه مليی انجام شده است، تصريح كرد: بايد رسانه ملی در اين حد متوقف نشود و تلاش بيشتری در قالب و محتوای برنامه‌ها انجام دهد.

رسالت رسانه ها

حجت الاسلام و المسلمين رجبي، قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خميني(ره) نیز در این دیدار در سخنانی گفت:‌ رسانه‌های ارزشي و ديني منطبق با موازين اسلام، ادامه دهنده و رسالت انبياء هستند.

وي از راديو معارف به عنوان يكي از مجموعه‌هايي كه پيام های الهي را به مردم مي‌رساند، ياد كرد و افزود:‌ تلاش این رسانه در راستای رساندن معارف ناب اهل بيت(ع) به جامعه است .

استاد حوزه علمیه قم تصريح كرد:‌ طبق بيان حضرت امام راحل، راديو معارف يك دانشگاه براي دين پژوهان و طالبان معارف ناب اهل بيت عليهم السلام است.

راهبردهای رادیو معارف

مدیر رادیو معارف نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به فعاليت پانزده ساله این رسانه، گفت: يكي از راهبردهای اصلي راديو معارف، معرفي و شناساندن فعاليت نهادها، موسسات و مراكز پژوهشي حوزه علميه است.

حجت الاسلام والمسلمين لطفي نياسر همچنين با اشاره به اين كه حوزه‌هاي تخصصي در مباحث ديني داراي شاخه‌های مختلفي است، خواستار همكاري و تعامل بيشتر نهادهاي تخصصي حوزوي براي رساندن پيام معارف ناب اسلامي به مخاطبان راديو معارف شد.

امضاء تفاهم نامه

در پايان اين ديدار، تفاهم نامه همكاری راديو معارف با موسسه آموزشي پژوهشی امام خميني (ره) به امضاء طرفين رسيد.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...