نسخه چاپی

درخواست كمك زنگنه از رستم كابینه احمدی نژاد

زنگنه در پاسخ به این سوال كه آیا شما درخواستی از آقای قاسمی برای كمك داشتید، اظهار داشت: بله؛ ولی وی در حال حاضر كار های دیگری می‌كند و به دولت از طرق دیگر كمك می رساند.

به گزارش نما ، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در گفت‌وگو با دانا در پاسخ به این سوال که آیا ورود آقای رستم قاسمی به دولت جهت مشاوره برای فروش نفت بود؟ گفت: اگر آقای قاسمی کمکی کنند ما از این کمک استقبال می کنیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که آیا شما درخواستی هم از آقای قاسمی داشتید، اظهار داشت: بله؛ ولی وی در حال حاضر کار های دیگری می‌کند و به دولت از طرق دیگر کمک می رساند.

چندی پیش اسحاق جهانگیری در حکمی رستم قاسمی را به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور منصوب کرد.

در حکم جهانگیری برای قاسمی آمده نظر به مراتب تعهد، شایستگی و توانمندیهای شما به موجب این حکم جنابعالی را به سمت «مشاور معاون اول رئیس جمهور» بر می گزینم.

با عنایت به اولویت دولت در توسعه روابط اقتصادی دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق لازم است با بهره گیری از مجموعه توانمندیهای دو کشور، در جهت رفع موانع و گسترش روابط اقتصادی دو کشور و اعتلای این روابط با همکاری بخش های دولتی و خصوصی اقدام نموده و با رعایت اصول قانونمداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، منشا تحولات و خدمات بیشتری باشید.

به نظر می رسد دلیل اصلی به کار گیری رستم قاسمی در دولت بهره‌گیری از تجربیات وی در زمینه فروش نفت باشد چرا که ظاهرا دولت جدید نتوانسته مانند دولت قبل نفت بفروشد و این مسئله دولت را با چالش هایی مواجه کرده است.

تحریم نفت ایران اقداماتی از سوی تعدادی از کشور‌ها به رهبری آمریکا است که با هدف محروم کردن کشورمان از درآمدهای نفتی شکل گرفت.

این تحریم‌ها با ابزارهایی مستقیمی، همچون تحریم خرید و یا خریداران، و نامستقیمی، همچون تحریم بیمه‌ای کشتی‌های نفتکش و یا تحریم بانکی، اعمال و با هدف انصراف خریداران نفت ایران و رو کردن آن‌ها به دیگر عرضه کنندگان این کالا انجام می‌شود.

۱۳۹۲/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...