نسخه چاپی

ابراز نگرانی ایران نسبت به تحولات بحرین

عکس خبري -ابراز نگراني ايران نسبت به تحولات بحرين

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات اخیر در بحرین بویژه سركوب خشونت آمیز اعتراضات مسالمت آمیز مردم این كشور ابراز نگرانی كرد.


به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر ، رامین مهمانپرست درخصوص افزایش موج اعتراضات مردمی در مخالفت با برگزاری مسابقه اتومبیل رانی و نگرانی از وضع جسمی و سلامتی یک فعال حقوق بشری بحرینی بدنبال اعتصاب غذای دو ماهه وی اظهار داشت : تداوم و افزایش اعتراضات مردمی در نقاط مختلف بحرین بیانگر خواست جدی آنها برای کسب مطالبات مشروع خود بوده و قطعاً سرکوب و برخورد خشونت آمیز با اعتراضات مسالمت آمیز مردمی که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم این کشور شده خطای راهبردی است که لازم است این رویکرد اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم مناسب ترین راهکار در بحرین توجه جدی به مطالبات مشروع مردم و پایان دادن به سرکوب ها و خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور است.

مهمان پرست افزود: جای بسی تعجب است که برخی کشورهای غربی مدعی حمایت از دمکراسی و حقوق بشر ، با تغافل نسبت به مطالبات مردمی در بحرین که چیزی فراتر از حقوق حقه خود بر مبنای دمکراسی نمی خواهند ، با سکوت خود با رویکرد خشن دولت بحرین همراهی می کنند.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...