نسخه چاپی

كلاه گشاد رژیم اسراییل بر سر مصری ها

خبرنگار شبكه تلویزیونی الجزیره در قاهره تاكید كرد منابع مصری اعلام می كنند كه اسرائیل تاكنون حتی یك دلار نیز برای گازی وارداتی از مصر، پرداخت نكرده است.


به گزارش نمات به نقل از واحد مرکزی خبر، فاید عبدالفتاح درباره سخنان اخیر رئیس شورای عالی نظامی مصر در پاسخ به تهدید‌های رژیم صهیونیستی گفت: مسئله ای که درباره سخنان روز دوشنبه محمد حسین طنطاوی، رئیس شورای عالی نظامی مصر، درباره آماده بودن ارتش مصر برای قطع کردن دست هر متجاوزی به خاک آن فراتر از خود این سخنان حائز اهمیت است، مسئولی است که این اظهارات را ایراد کرده است.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد شاید این سخنان پیامی به برخی اقدامات اسرائیل است که شاید فراتر از موضوع صدور گاز به اسرائیل باشد زیرا در رسانه‌های اسرائیل از تلاش‌ها برای بهره برداری از خلاء یا ضعف امنیتی در منطقه سینا برای ایجاد شرایط جدید سخن گفته می‌شود.

خبرنگار این شبکه افزود: مردم مصر از قطع صدور گاز کشورشان به اسرائیل استقبال زیادی می‌کنند. مردم مصر این مسئله را اساساً یک مسئله سیاسی قلمداد می‌کنند و ارتش نیز اعلام کرد که در برابر هرگونه تلاش‌ متجاوزانه اسرائیل خواهد ایستاد.

وی درباره سخنان فائزه ابو نجا، وزیر همکاری بین المللی مصر، درباره اینکه مصرحاضر است صادرات گاز را به اسرائیل با قیمت و شروط جدید از سربگیرد و اینکه آیا این سخنان به منظور کاستن از شدت تنش بین دو طرف ایراد شده است، گفت: سخنان وی در این چارچوب قرار ندارد زیرا عصر امروز دولت مصر از اعطای مجوز به هشت سازمان مدنی آمریکایی، از جمله موسسه جهانی و مشهور کارتر خودداری و اعلام کرد این اقدام به این علت صورت گرفته است که فعالیت این سازمان‌ها با حاکمیت مصر در تضاد است.

خبرنگار این شبکه افزود: به گفته منابع مصری اسرائیل تاکنون حتی یک دلار نیز برای گازی که از مصر دریافته پرداخت نکرده است و لغو این توافق نامه سبب می‌شود موضع مصر در محافل و دادگاه‌های بین المللی قوی‌تر شود.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...