نسخه چاپی

هراس غرب از گسترش روابط با ایران

عکس خبري -هراس غرب از گسترش روابط با ايران

یك كارشناس سیاست خارجی گفت: اصول سیاست‌های غرب و آمریكا بر پایه سودآوری است، از این رو آمریكا و غرب منفعت‌ خود را در تهدید نشان دادن ایران برای منطقه و جهان می‌بینند، بنابراین آمریكا با ایجاد نگرانی‌هایی در میان كشورهای عربی منطقه به دنبال توجیهی برای فروش تسلیحات خود هستند.

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،"احمد بخشایشی" در خصوص اهداف سفر وزیر دفاع آمریکا به بحرین و حضور در کنفرانس امنیتی منامه، گفت: هدف چاک هیگل برای حضور در کنفرانس امنیتی منامه فروش اسلحه و تجهیزات جنگی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی با گسترش موج ایران‌هراسی در منطقه درصددند تا جمهوری اسلامی ایران را نوعی تهدید برای کشورهای خاورمیانه قلمداد کنند تا از این رو با انعقاد قرارداد نظامی با کشورهای عربی منطقه تجهیزات و سلاح‌های نظامی خود را به فروش برسانند.

بخشایشی تاکید کرد: اصول سیاست‌های غرب و آمریکا بر پایه سودآوری است، از این رو آمریکا و غرب منفعت‌ خود را در تهدید نشان دادن ایران برای منطقه و جهان می‌بینند، بنابراین آمریکا با ایجاد نگرانی‌هایی در میان کشورهای عربی منطقه به دنبال توجیهی برای فروش تسلیحات خود هستند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: تمام تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران باعث سود آمریکا و غرب خواهد بود تا بتوانند قراردادهای نظامی را با کشورهای عربی ایجاد کنند و از این طریق به سود سرشاری دست یابند.

۱۳۹۲/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...