نسخه چاپی

فردا؛

اكران جنجالی ترین فیلم سیاسی

عکس خبري - اکران جنجالي ترين فيلم سياسي

سیاسی ترین فیلم سال ، فردا در جشنواره سینما حقیقت ، به روی پرده می رود.

به گزارش نما: سیاسی ترین فیلم سال ، فردا در جشنواره سینما حقیقت ، به روی پرده می رود.

مستند سینمایی "انتهای خیابان پاستور" که روایتی نزدیک از متن و حاشیه انتخابات ریاست جمهوری 1392 است ، پیش از این ، دو بار در خانه هنرمندان ایران اکران و در هر دو بار با استقبال بسیار مخاطبان مواجه شده بود.

"انتهای خیابان پاستور" که جعفر محمدی و محسن خان جهانی کارگردانی کرده اند در هفتمین جشنواره سینما حقیقت ، به بخش بین الملل راه یافته است.



در معرفی "انتهای خیابان پاستور" برای بخش بین الملل ، چنین آمده است:

« دموکراسی ، هر چند در همه فرهنگ های لغت ، تقریباً به یک گونه ترجمه می شود ، اما همین یک کلمه ی دوست داشتنیِ جهانشمول ، از جغرافیایی به جغرافیای دیگر ، معانی ، رنگ ها ، طعم ها و بوهای مختلفی دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ایرانیان ، تا اوایل دهه 1980 میلادی ، پدیده ای به نام انتخاب رئیس جمهور را فقط در فیلم ها دیده یا در روزنامه ها خوانده بودند. هم از این روست که یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در ایرانِ 2013 رخ داد، هنوز پدیده ای تکراری برای 76 میلیون ساکن این سرزمین نبوده است.

"انتهای خیابان پاستور" در اثنای همین انتخابات ساخته شد تا طعم دموکراسی ایرانی را از درون و از نزدیک و خیلی نزدیک بچشد و ثبت کند.

در این انتخابات ، نیروهای راستگرا با تمام قوا به میدان آمده بودند تا اصلاح طلبان معتدل -که پس از پایان ریاست جمهوری سیدمحمدخاتمی و در دوران محمود احمدی نژاد کنار گذاشته بودند- را حذف کنند اما مردم در جمعه انتخابات به افراط "نه" گفتند تا ایران ، با حسن روحانی ، لبخندی دوباره به جهان بزند.

"انتهای خیابان پاستور" روایت آن "نه" و این "لبخند" است ، با دموکراسی به طعم ایرانی. »



علاقه مندان به تماشای "انتهای خیابان پاستور" می توانند فردا (دوشنبه ، 25 آذر) ساعت 14:30 در سالن اصلی سینما فلسطین ، این مستند سینمایی را -که تنها یک بار اکران می شود- ببینند.

جشنواره سینما حقیقت ، تا 26 آذر ادامه دارد و حضور در آن برای عموم آزاد و رایگان است.

۱۳۹۲/۹/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...