نسخه چاپی

نخست وزیر هلند استعفا داد

عکس خبري -نخست وزير هلند استعفا داد

"مارك روته" به دلیل ناكامی در زمینه تدوین بودجه و بسته ریاضت اقتصادی استعفای خود را تسلیم ملكه "بئاتریس" كرد و از انحلال دولت ائتلافی خود خبر داد.

به دنبال اختلاف نظر در دولت هلند در زمینه برنامه‌های ریاضت اقتصادی، نخست‌وزیر این کشور استعفای خود را تسلیم ملکه کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، "مارک روته" به دلیل ناکامی در زمینه تدوین بودجه و بسته ریاضت اقتصادی استعفای خود را تسلیم ملکه "بئاتریس" کرد و از انحلال دولت ائتلافی خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت روته متشکل از احزاب لیبرال و دموکرات مسیحی روز شنبه نتوانستند در زمینه صرفه‌جویی 16 میلیارد یورویی به اتفاق نظر برسند.

پیس از این نیز "مارک روته" از برگزاری انتخابات زودهنگام خبر داده بود. وی گفت که دولت با حزب راست گرای افراطی آزادی (PVV) در زمینه بسته اقتصادی به توافق نرسیده است و از این رو گفت وگوها به پایان رسیده و زمینه برای برگزاری انتخابات زودهنگام فراهم شده است.

روته گفت: کابینه دولت در دوشنبه آتی نشست ویژه‌ای تشکیل خواهد داد تا درباره اقدامات بعدی رایزینی شود. با این حال منطقی این است که انتخابات برگزار شود.

بنابر اعلام روته روز جمعه بسته‌ای اقتصادی مبنی بر کاهش هزینه ها مطرح شده بود که مورد مخالفت حزب راست گرای آزادی به ریاست "گیرت ویلدرز" قرار گرفت و همین موضوع امکان برگزاری انتخابات زودهنگام را مطرح کرده است.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...