نسخه چاپی

فكر می كردیم آمریكا این بار حسن نیت دارد

در طول 34 سال آمریكایی‌ها همواره ثابت كردند كه قابل اعتماد نیستند اما ما فكر می كردیم كه اینبار آنها از در حسن نیت با ایران وارد مذاكرات خواهند شد، اما باز آمریكا به قول و عهد خود عمل نكرد و توافق‌نامه ژنو را نقض كرد.

به گزارش نما؛ به نقل از نسیم،علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد اقدام آمریکایی‌ها و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران اظهار داشت: رفتار آمریکا و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، متناسب با شرایطی که آنها قبلا اعلام کرده بودند که با حسن نیت وارد مذاکرات با ایران خواهند شد، تفاوت اساسی دارد و در واقع رفتارشان متناقض با گفتار اولیه آنها است و این اقدامات و رفتارهای آمریکا ثابت کرد که آنها هیچ‌گاه در طول تاریخ قابل اعتماد نیستند.

صالحی تاکید کرد: در طول 34 سال آمریکایی‌ها همواره ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند اما ما فکر می کردیم که اینبار آنها از در حسن نیت با ایران وارد مذاکرات خواهند شد، اما باز آمریکا به قول و عهد خود عمل نکرد و توافق‌نامه ژنو را نقض کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا چاره‌ای جز پذیرفتن توافقنامه ژنو ندارد؛ ما در حال حاضر شاهد افت و خیزها و موضع‌گیری های سیاسی و متناقض بسیاری هستیم که از همه اینها عبور خواهیم کرد و می دانیم که دولتمردان امریکایی در نهایت چاره‌ای جز پذیرفتن تفاهم‌نامه ندارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اگر دو طرف به تفاهم‌نامه ژنو پایبند باشند، برنده مذاکرات خواهند شد، ادامه داد: برنده سوم مذاکرات نیز جامعه بین‌المللی و استحکام npt است و اگر باز هم آمریکا به وعده خود عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران برنده مذاکرات خواهد بود چراکه حسن‌نیت ایران به افکار عمومی دنیا ثابت شده است.

صالحی یادآور شد: غرب میداند که اگر همین شیوه را در پیش بگیرد، همین ائتلاف ساختگی آنها نیز فرو خواهد پاشید و کشورهایی که بخواهند همچنان از مواضع آمریکا حمایت کنند در افکار عمومی خود و دنیا بیش از گذشته مضحکه خواهند شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا ترک کردن نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین، پاسخ مناسبی به اقدامات امریکایی‌ها بوده است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با هوشیاری واکنش‌های لازم را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی به اجلاس بن افغانستان نیز اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس همواره با کمال حسن نیت وارد شد و همکاری‌های بسیار موثری انجام داد ولی متاسفانه آمریکایی‌ها نقض وعده کردند، که در آن زمان نیز وزارت امورخارجه عهده دار این پرونده بود.

وی همچنین در مورد ورود بازرسان آزانس و بازدید از تاسیاست هسته‌ای کشورمان گفت: اوایل بهمن‌ماه بازرسان آزانس وارد تهران خواهند شد که جزئیات آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...