نسخه چاپی

نگاه دولت یازدهم به بودجه متعادل است؟

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه در مجلس گفت: با توجه به بررسی كه بر روی بودجه 93 انجام داده‌ام، متوجه شدم كه در دولت یازدهم نگاه متعادلی به بودجه امسال شده است.

به گزارش نما؛ به نقل ا فارس،حسینعلی حاجی‌دلیگانی در خصوص لایحه بودجه 93 کل کشور اظهار کرد: این بودجه را باید با چند معیار ارزیابی کرد، نخستین موضوع اعداد و ارقام کلی در این لایحه است که در حال حاضر 195 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی به نسبت 210 هزار میلیارد تومان مصوب سال قبل خود کاهش دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به بررسی بر روی بودجه 93 متوجه شدم که دولت یازدهم نگاه متعادلی به بودجه امسال داشته است، اضافه کرد: البته این بدان معنا نیست که در بودجه 93 هیچ‌گونه ایراد و مشکلی وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس نسبت به لایحه بودجه 93 کل کشور اعتراضاتی داشتند، ادامه داد: اعتراض نمایندگان به لایحه بودجه حق قانونی آنها است، اما در شرایط کنونی کشور کار صحیحی نبود.

وی با بیان اینکه مشکل نقدینگی برای طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان دارایی‌های عمرانی مربوط به یک استان خاص نیست و همه کشور درگیر این مسئله‌ هستند، بیان کرد: اگر ما چندین سال هیچ هزینه‌ای در هیچ جایی مصرف نکنیم، می‌توانیم آنگاه آن بودجه را صرف کارهای عمرانی در کشور کنیم.

حاجی دلیگانی با اشاره به این مطلب که نمی‌توان توقع بیشتری از بودجه کنونی کشور داشته باشیم، تاکید کرد: بایستی واقعیت‌ها را بپذیریم و از نگاه منطقه‌ای و بخشی به بودجه پرهیز کنیم و همچنین همه منابع کشور را مدنظر قرار دهیم.

اقدام کاخ سفید در تحریم شرکت‌های ایرانی خلاف روح توافق‌نامه ژنو بود

وی در قسمتی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ایران و پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل، یعنی آمریکا، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس به اضافه آلمان، 24 نوامبر در ژنو سوئیس به توافقی موقت درباره برنامه هسته‌ای تهران دست یافتند، اظهار کرد: این توافق زمینه را برای دستیابی به توافقی جامع درباره اختلاف یک دهه‌ای غرب با ایران بر سر برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی فراهم می‌کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بیانیه اخیر که از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر قرار دادن 19 فرد و شرکت جدید که در لیست سیاه تحریم‌های قرار داده شدند منتشر شد، افزود: ایران با انتقاد شدید از این اقدام کاخ سفید آن را در تضاد با روح توافقنامه ژنو خوانده و از واشنگتن خواسته به بازی دوگانه خود پایان دهد.

وی با اشاره به همان بی‌اعتمادی که طی 35 سال اخیر به آمریکا داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: مجدداً بی‌اعتماد به آمریکا نه تنها برای ملت همیشه در صحنه ایران اثبات شد بلکه مواضع مستحکم و صادقانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد شیطان بزرگ(آمریکا) بار دیگر بر همگان روشن شد.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: فکر می‌کنم دولت در قبال این عهدشکنی آمریکا از روند مذاکرات هسته‌ای خارج و به غنی‌سازی اورانیوم بالای 20 درصد ادامه دهد.

۱۳۹۲/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...