نسخه چاپی

انتقاد شدید حسینیان از عملكرد سایت توكلی

عکس خبري -انتقاد شديد حسينيان از عملکرد سايت توکلي

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس از عملكرد سایت احمد توكلی و غیبت‌های مكرر علیرضا زاكانی انتقاد كرد.


به گزارش نما به نقل از خبرگزاری فارس، رو‌ح‌الله‌ حسینیان عضو جبهه پایداری امروز (سه‌شنبه) طی تذکری در ابتدای جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ماده 23 آئین‌نامه داخلی مجلس استناد کرد و اظهار داشت: یکی از افتخارات مجلس موضع قاطعانه در مقابل استکبار مخصوصا آمریکا بود و این افتخار همواره شامل حال این مجلس بوده و خواهد بود.

وی افزود: حتی بنده که از منتقدین رئیس مجلس بودم، از مواضع ضد‌استکباری و ضد‌غرب وی در همه جا تجلیل کرده‌ام.

حسینیان ادامه داد: متاسفانه موضع افتخارآمیز مجلس آلوده شده، چرا‌که آقای توکلی که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس است، سایت خود را یعنی الف را در اختیار سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گذاشته است.

حسینیان این سؤال را مطرح کرد که آیا وزارت امور خارجه آمریکا پیامی به ملت ایران دارد و می‌خواهد افتخارات علمی را به ما تبریک بگوید و یا می‌خواهد پیام مردم ما را بشنوند؟

نماینده مردم تهران گفت:‌ آیا آمریکایی‌ها خودشان رسانه ندارند که آقای توکلی سایت الف را در اختیار آنها قرار می‌دهد؛ من انتظار و توقع‌ام از رئیس مجلس و هیئت رئیسه که امضاء‌کننده حکم آقای توکلی بوده، این است که وی را عزل کنند چرا‌که خطای فاحشی صورت گرفته است.

حسینیان افزود: هیئت رئیسه حداقل از این اقدام اعلام برائت کنند و در ضمن آقای توکلی می‌تواند در مجلی اعلام کند که رئیس سایت الف را برکنار کرده و از این اقدام اعلام برائت کند؛ این طور عبور کردن از این موضوع خیلی خوب نیست.

وی ادامه داد: اگر یکی از رقبای دوستان این کار اشتباه را انجام می‌دادند، این‌ها چه برخوردی می‌کردند؟

عضو جبهه پایداری در تذکری دیگر در خصوص حضور و غیاب‌ها در مجلس اظهار داشت: حضور و غیاب‌ها بسیار کار خوبی است و مردم هم باید بدانند که نماینده آنها با تأخیر می‌آید و یا اینکه غیبت دارد ولی نباید تبعیضی در کار باشد.

وی افزود: آقای زاکانی از اول این مجلس تاکنون به ندرت در مجلس حضور داشته است و هر موقع که ما پرسیدیم، گفتند وی برای گرفتن دکترا در حال تلاش هستند.

حسینیان اظهار داشت: بجز امروز که بنده در مورد این موضوع تذکر دادم، در مورد آقای زاکانی اعلام غیبت یا تأخیر نشده است؛ نمی‌دانم چه چیزی در کار است؟ آیا آقای زاکانی از طرف هیئت رئیسه ماموریت دارد و آیا هیئت رئیسه فقط به یک نفر ماموریت می‌دهد؟

نماینده مردم تهران افزود: ‌می‌خواهم که برای آگاهی مردم آن روزهایی که ‌آقای زاکانی در مجلس حضور داشته را اعلام کنند چرا‌که مردم می‌خواهند دوباره نماینده تعیین کنند و باید بدانند که وکلایشان چند روز به مردم وفادار بوده‌اند.

عضو جبهه پایداری در عین حال اظهار داشت: ‌البته من می‌دانم که اداره کردن سایت، روزنامه و مجلات احتیاج به وقت و پول دارد و برای بدست آوردن پول هم باید وقت گذاشته شود و باید بیشتر در بیرون مجلس سرمایه‌گذاری شود‌ ولی ما به مردم تعهد داده‌ایم.

حسینیان افزود: بعضی از آقازاده‌ها هم در خدمت گرفته شده‌اند تا مخالفینی که حاضر نشده‌اند زیر پرچم آنها حضور یابند را بکوبند، بر همین اساس از هیئت رئیسه می‌خواهم که موضع قاطعانه خود را در مسئله اول اعلام کند و در مسئله دوم هم به مردم بگوید که آقای زاکانی چند روز از این 4 سال را در مجلس گذرانده است.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینیان گفت: تذکر اول شما مربوط به مجلس نیست که شما به هیئت رئیسه تذکر دادید، چرا‌که سایت الف سایت شخصی است و مربوط به سازمان مجلس نیست؛ من در جریان کیفیت این سایت نیستم ولی به هرحال ربطی به مجلس و مرکز پژوهش‌ها ندارد.

لاریجانی افزود: در مورد آقای زاکانی، وی غیبت دارد اما رئیس کمیسیون اصل 90 برای وی معمولا نامه‌ای می‌نویسد که مربوط به ماموریت کاری وی است.

وی افزود: چون رئیس کمیسیون برای آقای زاکانی نامه می‌نویسد، ما ماموریت حساب می‌کنیم.

رئیس مجلس گفت: ما به همه دوستان توصیه می‌کنیم که سر موقع در جلسه حضور داشته باشند ولی در کل بحث آقای زاکانی به خاطر نامه‌ای که از سوی کمیسیون اصل 90 نوشته می‌شود، برای وی ماموریت حساب می‌آید.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...