نسخه چاپی

«كتابخانه پورنگ» دغدغه بچه‌ها را در نظر دارد

تهیه‌كننده برنامه «كتابخانه پورنگ» درباره موفقیت این برنامه در جذب مخاطب گفت: رعایت استاندارد در برنامه‌سازی از جمله عوامل موفقیت این برنامه است.

به گزارش نما «مسلم آقاجانزاده» در گفت‌وگو با فارس رعایت اصول اولیه برنامه سازی را دلیل موفقیت این برنامه اعلام کرد و افزود: اصول اولیه برنامه زنده تلویزیونی این است که حتما متن آماده داشته باشد، دکور، نور مناسب و مجری خوب هم موجب می شود که مخاطب ارتباط بهتری با برنامه برقرار کند، وقتی مخاطب تلویزیون را روشن کند و برنامه‌ای را مشاهده کند که دکور خوب ندارد، بی رنگ و لعاب است و مجری دلچسبی ندارد بدون شک کانال را عوض می کند. همه این موارد از روز اول در برنامه پورنگ رعایت شد و به مرور زمان هم پرورش پیدا کرد.

تهیه کننده برنامه « کتابخانه عمو پورنگ» ادامه داد: دیالوگ های این برنامه به هیچ عنوان اتفاقی نیستند، همه متن ها زیر نظر مشاوران روان شناسی نوشته می شوند، همواره سعی می کنیم موضوعاتی را طرح کنیم که دغدغه امروز بچه ها و جامعه است. حتی من بارها به نویسنده تاکید کردم که اگر در نگارش متن برنامه از نظر مشاور برنامه استفاده نکند دستمزد ان روز را به او پرداخت نخواهم کرد.

وی ادامه داد: در این برنامه حتی از نظر مشاوران مذهبی هم استفاده کردیم ، نمونه ان تجربه خوبی است که در ایام ماه مبارک رمضان با حضور حاج آقا محمدی به دست آوردیم و بسیار هم مورد استقبال بچه ها قرار گرفت.

این تهیه کننده گفت: زمانی که کارمان را شروع کردیم سه نفر بیشتر نبودیم، ساختار این برنامه مسابقه بود و آرام آرام به سمت نمایش رفتیم. امیر محمد به کار اضافه شد و شبکه کودک عمو پورنگ شکل گرفت. به تدریج این گروه بزرگتر شد بچه ها به برنامه آمدند و به نسبت کارگردانی و نویسندگی برنامه اهمیت ویژه تری پیدا کردند.

آقاجان زاده افزود: وقتی فرم برنامه به قصه گویی نزدیک شد جای خالی یک کارگردان هنری را احساس کردیم، همین زمان بود که احمد درویش علی پور که البته از آغاز نیز وله ها و کلیپ های مربوط به برنامه عموپورنگ را تولید می کرد، به عنوان کارگردان هنری به برنامه آمد و حضور پر رنگ تری نسبت به گذشته پیدا کرد.

وی با اعلام این که در تولید برنامه «پورنگ» بسیار جدی هستیم، تصریح کرد: اولین بار در همین برنامه کلیپ کروماکی درست کردیم و بعد از ما دیگران هم از این تجربه در برنامه های خود بهره بردند، ما حتی در انتخاب شعر و ساخت موسیقی هم حساسیت بالایی داریم، آهنگساز ما مهرداد نصرتی است که برای بهترین خواننده های کشور آهنگ ساخته و بیش از چهار دوره برنده موسیقی جشنواره تئاتر کودک بوده است.

آقاجانزاده ادامه داد: شاعران این برنامه نیز از بهترین های حوزه کودک هستند و می دانند ما در انتخاب اشعار بسیار سختگیری می کنیم، گاهی بیش از 10 اثر ارائه می دهند و ما فقط دو ترانه را برای برنامه انتخاب می‌کنیم.

این تهیه کننده با اعلام اینکه اعتقادی به تولید آثار مصرفی نداریم، افزود: نگاه تیم پورنگ این است که باید کار ماندگار تولید کرد، به همین دلیل برخلاف خیلی ها در سال به تولید چند کلیپ بسنده می کنیم، اما ترانه های تولید می شود که 10 سال آینده نیز بچه ها آن ها را دوست خواهند داشت.

۱۳۹۲/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...