نسخه چاپی

مجمع نمایندگان مازندران به روحانی نامه نوشتند

مجمع نمایندگان استان مازندران در اعتراض به لایحه بودجه ۹۳ نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند.

به گزارش نما به نقل از فارس، مجمع نمایندگان استان مازندران با صدور نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور اعتراض خود را نسبت به لایحه بودجه 93 اعلام کردند.

در نامه نمایندگان مازندرانی آمده است:

بسمه‌تعالی

برادر گرامی جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهور

پیرو نشست مورخ 11/9/92 نمایندگان استان مازندران با جنابعالی و تأکید بر عقب‌ماندگی‌های استان انتظار می‌رفت در لایحه بودجه سال 93 توجه عادلانه‌ای به این استان صورت می‌گرفت، لیکن با کمال تعجب شاهد ظلم مضاعفی به مردم مازندران هستیم. مردم شریفی که بیشترین محبت را به فرمایش خودتان در همان جلسه در حق گفتمان تدبیر و امید داشتند، ناباورانه پاسخ نامناسبی دریافت کردند.

آقای رئیس‌جمهور! فرمودید لفظ محروم را در مورد مازندران به کار نبریم اما با این مقدار از اعتبارات که در لایحه بودجه 93 پیش‌بینی شده هیچ امیدی به رفع عقب‌ماندگی‌های استان نمی‌رود.

اعضای مجمع نمایندگان استان مازندران بر اساس جلسه فوق‌العاده 20/9/92 در خانه ملت در راستای دفاع از منافع مردم استان مازندران، گلایه شدید خود را نسبت به عدم توجه شایسته به طرح‌های استان اعلام می‌دارند.

مصرانه از جنابعالی انتظار داریم با تجدیدنظر در اعتبارات سال 93 به هر طریق ممکن حق ضایع شده استان مازندران در اعتبارات ملی جبران گردد.

همانگونه که مستحضرید استان مازندران، استانی برخوردار از شرایط مناسب اقلیمی و دارای قابلیت‌های متنوع در نواحی کوهستانی، جنگلی، جلگه‌ای، ساحلی و عرصه‌های مستعد طبیعی و زیست‌محیطی جاذب گردشگری، استقرار در کنار دریای خزر و برخورداری از ورودی و خروجی کالا و مسافر با کشورهای آسیای میانه و اروپا، قرارگیری در مسیر حمل و نقل بین‌الملل شمال و جنوب و وجود منطقه ویژه اقتصادی نوشهر و امیرآباد بهشهر، برخورداری از اراضی مستعد و حاصلخیز و آب فراوان و تولید محصولات کشاورزی، برنج، نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی، گل و گیاه زینتی، دام و طیور و آبزی‌پروری، که سرمایه‌گذاری در استان و بهره‌وری مطلوب از این قابلیت‌ها کل کشور و استان‌های همجوار را بهره‌مند می‌سازد.

براساس نظام درآمد هزینه استانی نسبت معینی از درآمدهای واریزی هر استان در قالب بودجه سالانه به همان استان اختصاص می‌یابد. ضریب برداشت بر اساس مطالعاتی که معاونت برنامه‌ریزی انجام و مورد اذعان کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نیز قرار گرفت، مقرر گردید مبلغ 3 هزار میلیارد ریال در طی برنامه پنجم توسعه علاوه بر سهم اعتبارات استان جهت جبران عقب‌ماندگی‌ها به استان اختصاص داده شود اما با پیگیری‌های فراوان طی سنوات گذشته که در مجامع مختلف انجام می‌گرفت، تاکنون اقدام عملی در این خصوص به عمل نیامده است و روند گذشته همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد طبق بررسی‌های انجام شده ضریب اعتبار پیش‌بینی شده با محرومیت‌های استان مطابقت ندارد.

آقای رئیس‌جمهور! همانطور که حضورا خدمت جنابعالی، آقای دکتر نوبخت و آقای دژپسند از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به استحضار رسید، از دولت اعتدال و امید انتظار می‌رود ضمن جبران عقب‌افتادگی به ارث رسیده از گذشته توجه ویژه در توزیع اعتبارات پروژه‌های استان در لایحه سال 93 به عمل آید که متأسفانه این موضوع محقق نگردید، لذا دستور فرمایید نسبت به ارتقاء و افزایش پروژه‌های محوری استان که قبلا تقدیم گردید توجه ویژه گردد.

ضمنا با توجه به شرایط تخصیص سال جاری به میزان 22 درصد ضمن اینکه اثرات روانی خاصی در فرسایشی شدن پروژه برای مردم داشته، موجب بیکاری مضاعف 10 هزار نیروی کار به صورت مستقیم و غیرمستقیم گردیده است، لذا با عنایت به مشکلات استان ضمن توجه به مطالب مطروحه نسبت به ارتقاء تخصیص اعتبار به میزان حداقل 2 هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های سنواتی اقدام لازم به عمل آید. آرزومندیم در سایه تعامل دولت و مجلس فضای توسعه و تعالی کشور فراهم گردد.

قاسم احمدی لاشکی دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران

رونوشت:

- برادر گرامی جناب دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی جهت تشکیل جلسه فوری با حضور نمایندگان مازندران و معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری

- برادر گرامی جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم نظارت راهبردی ریاست جمهوری جهت استحضار و درخواست جلسه فوق‌العاده با مجمع نمایندگان مازندران

- برادر گرامی جناب آقای دکتر مجید انصاری معاون محترم پارلمانی رئیس جمهور جهت استحضار حسب نشست نمایندگان مجمع استان با ریاست محترم جمهور

- سرور ارجمند حضرت‌ آیت‌الله طبرسی نماینده معزز ولی فقیه در استان جهت استحضار

- برادر گرامی جناب آقای دکتر فلاح استاندار مازندران جهت استحضار و اتخاذ تمهیدات لازم

- اعضای محترم مجمع نمایندگان مردم شریف مازندران در مجلس شورای اسلامی جهت استحضار

۱۳۹۲/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...