نسخه چاپی

حذف یك دهك از یارانه‌بگیران جدی شد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جزئیات حذف دهك‌ها و نیز اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در اجرای هدفمندی یارانه‌ها، گفت: لایحه هدفمندی یارانه‌ها كه در آن حذف یك دهك جدی شده تا قبل از جلسات تلفیق به مجلس خواهد رسید.

به گزارش نما،علی‌محمد احمدی با اشاره به جلسه صبح امروز اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با معاون بودجه معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در خصوص لایحه هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در این خصوص اظهارات مختلفی مطرح شد، مبنی بر اینکه دولت باید هدفمندی یارانه‌ها را در لایحه بودجه ۹۳ کل کشور لحاظ کند، در غیر این صورت این موضوع معنا پیدا نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طبق قانون دولت باید بحث هدفمندی را در بودجه پیش‌بینی می‌کرد، تصریح کرد: در حال حاضر دولت معتقد است که به زودی لایحه جامع هدفمندی یارانه‌ها را به مجلس ارائه خواهد کرد، تا در کنار بودجه برای آن تصمیم‌گیری شود. احمدی از ارائه این لایحه تا قبل از برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق بودجه بر اساس اظهارات مسئولان دولتی خبر داد و گفت: باید سهم وزارت بهداشت، سهم تولید، افزایش عامل‌های انرژی و دیگر بخش‌ها از بودجه عمومی کشور که مربوط به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است، مشخص شود و در حال حاضر ۶۰ هزار میلیارد تومان از بودجه جاری به این موضوع اختصاص می‌یابد.

به گفته این نماینده مجلس پیشنهاداتی در خصوص حذف دهک‌ها و چگونگی اجرای فازهای هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد. آنچه که جدی شده حذف یک دهک از یارانه‌بگیران است و همچنین پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه حذف نخواهد شد و احتمال دارد این موضوع در کنار پرداخت کالاهای غیرنقدی به صورت ترکیبی در نظر گرفته شود.

وی همچنین در خصوص سناریوهای مختلف دولت برای افزایش حامل‌های انرژی تصریح کرد: در این خصوص نیز مجلس نظرات مختلفی دارد و همچنین دولت در این راستا چند مدل را طراحی کرده که به بازخوردها و اثرات اجرای آن پرداخته است. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی نمایندگان معتقدند شیب افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید تند بوده و یک بار برای همیشه اجرا شود، اما در حال حاضر دو سناریوی دیگر نیز وجود دارد که در سال آینده و سال ۹۴ و سال ۹۵ به ترتیب ۴۰، ۴۰ و ۲۰ درصد اجرایی شود، همچنین یک مدل دیگر وجود دارد که به صورت ۵۰ درصد در سال آینده و ۵۰ درصد نیز در سال ۹۴ اجرایی شود. وی تاکید کرد: هنوز هیچ یک از این مدل‌ها نهایی نشده و باید دولت در لایحه هدفمندی یارانه‌ها آن را پیش‌بینی کند.

۱۳۹۲/۹/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...