نسخه چاپی

دولت مانع كار احزاب نشود

عکس خبري -دولت مانع کار احزاب نشود

مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به انتظارات احزاب از دولت، اظهار كرد:‌ اولین انتظاری كه احزاب از دولت دارند این است كه دولت مانع فعالیت آنها نشود.

به گزارش نما؛ به نقل از ایسنا،مهدی رحمانیان با اشاره به عزم وزیر کشور برای برگزاری جلسه مشترک با احزاب فعال کشور، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جلسه‌ای باید زودتر برگزار می‌شد. از آنجا که در کشور ما احزاب جدی گرفته نمی‌شوند، دولت نیز توجه به آنها را در مرحله آخر اقدامات خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: دولت باید با برگزاری چنین جلساتی، طرح‌های خود را در مورد احزاب مطرح کند و راهکارها و برنامه‌های خود برای ادامه فعالیت‌های آنها را روشن‌تر سازد.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه "برگزاری جلسات مشترک میان دولت و احزاب تأثیر بسیار زیادی در ایجاد تعامل میان آنها دارد"، گفت: اگر چنین جلساتی به شکلی جدی برگزار شود و در آنها توافقی میان دولت و احزاب صورت گیرد، می‌توانیم شاهد رونق نسبی در امور احزاب در سال‌های آتی باشیم، چراکه در این جلسات هم دولت برنامه‌های خود را در مورد احزاب مطرح می‌کند و هم احزاب راهکارهای خود را برای عبور دولت از مشکلات مطرح می‌سازند.

مدیرمسئول روزنامه شرق با اشاره به مطالبات و انتظارات احزاب از دولت، با بیان اینکه "دولت نمی‌تواند اقدامات زیادی در مورد احزاب انجام دهد"، تصریح کرد:‌ اولین انتظاری که احزاب از دولت‌ها دارند این است که دولت مانع فعالیت آنها نشود.

وی افزود: از دیگر انتظاراتی که احزاب دارند این است که دولت آنها را به معنای واقعی قبول داشته باشد و در جهت بسترسازی برای عضوگیری و ادامه فعالیت آنها عمل کند.

رحمانیان در پایان با بیان اینکه "در هشت سال گذشته مهم‌ترین مانع فعالیت احزاب، دولت بوده است"، گفت: مهم‌ترین اقدامی که دولت جدید باید مدنظر قرار دهد این است که مانع فعالیت آنها نشود. اگر چنین روندی ادامه پیدا کند ما می‌توانیم شاهد برداشته شدن گامی حداقلی در راستای حزبی شدن کشور و جامعه باشیم.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...