نسخه چاپی

جزئیات اعلام آمادگی وزارت كشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

عکس خبري -جزئيات اعلام آمادگي وزارت كشور براي برگزاري مرحله دوم انتخابات

وزیر كشور در آستانه برگزاری دور دوم نهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی از آمادگی كامل این وزارتخانه برای برپایی یك انتخابات باشكوه در كشور خبر داد.

مصطفي محمدنجار در حاشيه همايش معاونان سياسي-امنيتي استانداري هاي سراسر كشور در جمع خبرنگاران با بيان اين كه « در مرحله اول انتخابات مجلس شوراي اسلامي نتايج خوب و ارزشمندي به دست آمد» اظهار داشت: با توجه به اين كه 33 حوزه انتخابيه به مرحله دوم راه پيدا كرده اند، همه برنامه ريزي هاي لازم انجام شده است و ما اجراي قانون و مراقبت از اجراي آن را مورد توجه قرار مي دهيم تا بستري فراهم شود كه شكوه مردم در انتخابات گسترده تر باشد.

وي با بيان اين كه «آمادگي ها در وزارت كشور در اوج خود است» گفت: تجهيزات و ملزومات لازم براي مرحله دوم انتخابات در نظر گرفته شده است. همچنين در مرحله دوم در هفت حوزه و حدود 1500 شعبه انتخابات به صورت صددرصد رايانه اي برگزار مي شود كه يكي از اين حوزه ها تهران، ري، اسلامشهر و شميرانات است كه 50 شعبه را به خود اختصاص مي دهد و مردم به 25 نفر باقيمانده به صورت رايانه اي راي مي دهند. ضمن اين كه بايد گفت در مرحله اول در حوزه هايي كه انتخابات به صورت رايانه اي برگزار شد نتايج طي 60 تا 90 دقيقه حاصل شد.

وزير كشور همچنين در اين همايش گفت: مشاركت مردم در انتخابات مرحله اول مجلس شوراي اسلامي چشمگير و منحصر به فرد بود.

محمد نجار اظهار داشت: ما به اين كه نتيجه انتخابات چه مي شود كاري نداريم و اين موضوع به ما ربطي پيدا نمي كند. راهبرد وزارت كشور براساس منويات رهبر معظم انقلاب و خط راهبردي جناب آقاي رئيس جمهور است و ما اول از همه امانت داري از راي مردم و اين كه ميزان راي مردم است را مورد توجه قرار داده ايم و از آراي مردم صيانت مي كنيم.

وي با بيان اين كه «تمام ظرفيت هاي اجتماعي بايد براي تعيين سرنوشت خود وارد ميدان شوند» اظهار كرد: البته حضور 64 درصدي مردم ما در پاي صندوق هاي راي نشان دهنده هوشمندي آنان است و مردم هم اكنون درك مي كنند قبل و بعد از انتخابات چه فضايي وجود داشته و دارد.

وزير كشور اظهار داشت: با اين مشاركت مردم تمام توطئه هاي دشمنان را نقش بر آب كردند و در واقع عصاي موسي به صورت راي مردم به زمين انداخته شد و سحرهاي دشمنان را بلعيد و از صحبت هايي كه در مورد حمله نظامي مي زدند عقب نشيني كردند.

وي همچنين با مورد توجه قرار دادن سفرهاي استاني اظهار داشت: سفرهاي استاني پيونددهنده و استحكام بخش روابط مردم و مسئولان است و به زودي جشن يكصدمين سفر دولت خدمتگزار را برگزار مي كنيم.

نجار با اشاره به هدفمندسازي يارانه ها، ضمن اين كه اين قانون را موفقيت آميز خواند، خاطر نشان كرد: قبل از اجراي اين طرح حدود 74 ميليون ليتر سوخت بنزين مصرف مي كرديم از آن تاريخ تاكنون كه يك و نيم ميليون خودرو اضافه شد، زير 60 ميليون ليتر بنزين مصرف مي شود و اين حداقل 15 ميليارد دلار صرفه جويي ارزي است. ضمن اين كه بالا بردن بهره وري و اصلاح الگوي مصرف را مي توان از آثار اين طرح دانست.

وزير كشور در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا در مرحله اول تخلفاتي گزارش شده است؟ گفت: تخلفاتي گزارش شده اما خاص و حاد نبوده و هم اكنون در حوزه اجرا مشكل خاصي باقي نمانده است. خبرنگاري از وزير كشور در مورد صدور مجوز براي راهپيمايي كارگران در روز جهاني كارگر سوال كرد كه وي در پاسخ به اين سوال ضمن تبريك روز جهاني كارگر، گفت: در همين راستا ستاد بزرگداشتي براي بزرگداشت كارگران در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در نظر گرفته شده است.

وزير كشور افزود: اگر تشكلي بخواهد راهپيمايي كند بايد درخواست مجوز بدهد كه اين درخواستش در كميسيون ماده 10 بررسي مي شود.

نجار همچنين با مورد توجه قرار دادن زمان تبليغات از 8 صبح روز پنج شنبه هفتم ارديبهشت ماه گفت: از مردم عزيز و هواداران و كانديداها مي خواهيم كه همچون دور اول انتخابات با شور و نشاط و برابر قانون در اين مرحله نيز شركت كنند.

خبرنگاري از وزير كشور پرسيد برخي از اصلاح طلبان از هم اكنون براي انتخابات رياست جمهوري آينده برنامه ريزي كرده اند كه آيا اين فعاليت زود هنگام آن ها درست است؟ كه نجار در پاسخ به اين سوال اظهار داشت: اين موضوع را بايد از خودشان سوال كنيد.

در اين همايش سيدصولت مرتضوي رئيس ستاد انتخابات كشور، نوري جانشين رئيس ستاد انتخابات، عبداللهي معاون امنيتي انتظامي وزير كشور و پورموسوي مدير كل سياسي وزارت كشور حضور داشتند.

قرار بود اين برنامه ساعت هشت صبح برگزار شود كه با تاخير دو ونيم ساعته از ساعت 30:10 برگزار شد و خبرنگاران نسبت به اين موضوع گلايه مند بودند.

تخلفات جزيي از سوي برخي كانديداها

رئيس ستاد انتخابات كل كشور با بيان اينكه 130 نامزد براي دستيابي به 65 كرسي باقيمانده مجلس شوراي اسلامي در مرحله دوم با يكديگر به رقابت مي پردازند، گفت: تمام تمهيدات و مقدمات كار براي برگزاري انتخابات مطلوب فراهم شده است و تبليغات انتخابات از پنجشنبه شروع مي شود.

صولت مرتضوي در گفت وگو با مهر، با اشاره به تمهيدات وزارت كشور براي برگزاري انتخابات مطلوب در 15 ارديبهشت ماه گفت: تمام تمهيدات و مقدمات كار براي برگزاري انتخابات فراهم شده و تمام اقلام تحريري و تعرفه ها و لوازم مورد نياز شعب اخذ راي در نظر گرفته شده است.

وي با بيان اينكه دور دوم انتخابات در 33 حوزه انتخابيه برگزار مي شود، تصريح كرد: تبليغات از روز پنجشنبه (7/2/91) شروع مي شود و كانديداها به مدت يك هفته فرصت تبليغ خواهند داشت.

رئيس ستاد انتخابات كل كشور با بيان اينكه نامزدهاي رقابت كننده در دور دوم انتخابات مجلس پيش از اين توسط وزارت كشور اعلام شده بودند، يادآور شد: 130 نامزد براي دستيابي به 65 كرسي باقيمانده مجلس شوراي اسلامي در مرحله دوم با يكديگر به رقابت مي پردازند كه 25 كرسي از آن نامزدهاي حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر است.

معاون سياسي وزير كشور خاطر نشان كرد: تمام بسترهاي لازم براي برگزاري انتخاباتي مطلوب انديشيده شده است و اميدواريم انتخابات همچون مرحله اول باشكوه و با مشاركت حداكثري مردم برگزار شود.

مرتضوي با بيان اينكه تاكنون تخلفي از سوي كانديداها گزارش نشده است، بيان داشت: تخلفات جزيي از سوي برخي از كانديداها گزارش شده بود كه با تذكر رفع شد اما تخلف قابل توجه و تاثيرگذاري صورت نگرفته است.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...