نسخه چاپی

دیدار هیات‌های پارلمانی با اپوزسیون‌ در هیچ كجای دنیا اتفاق نمی‌افتد

عکس خبري -ديدار هيات‌هاي پارلماني با اپوزسيون‌ در هيچ کجاي دنيا اتفاق نمي‌افتد

رئیس كمیته روابط خارجی مجلس با انتقاد از ملاقات هیئت پارلمانی اروپا با "جعفر پناهی" و "نسرین ستوده"، گفت: هیچ جای دنیا اینگونه عمل نمی‌كنند كه هیئت پارلمانی، مهمان هیئت حاكمه كشوری باشد اما در آن كشور با اپوزیسیون و افراد كددار كه در زمین دیگران بازی می‌كنند دیدار داشته باشند.

به گزارش نما؛ حجت‌الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور ، صحنه، بیستون و هرسین در مجلس با اشاره به حضور هیئت پارلمانی اروپا به کشور و دیدار این هیئت با فعالین فتنه 88 گفت: سفر و حضور هیئت‌های پارلمانی در کشورها می‌تواند زمینه‌ساز و تسهیل‌بخش روابط بین کشورها باشد و جمهوری اسلامی ایران نیز از تبادل این هیئت‌های پارلمانی استقبال می‌کند، اما آنچه در این دیدارها مسئله‌ساز شده و به نظر می‌رسد کار درستی انجام نگرفته باشد، ملاقات اعضای این هیئت با برخی از فعالین فتنه 88 بوده است.

وی با بیان اینکه انجام این کار اقدام درستی نبوده، تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی پس از بازگشایی مجلس در هفته آتی این موضوع را پیگیری و از مسئولین مربوطه توضیح خواهد خواست که چه افراد و مجموعه‌ای در تنظیم این برنامه دخیل بوده‌اند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با بیان اینکه دقیقا حضور ذهن ندارم کدام بخش از مجلس میزبان هیئت پارلمان اروپایی بوده است، اظهار داشت: قاعدتا از آنجایی که این هیئت، یک هیئت پارلمانی بوده با دعوت مجلس در کشور حضور پیدا کرده، اما آنچه بایستی رسانه‌ها و بخش‌های مختلف نسبت به آن حساس باشند، این نوع ملاقات‌ها است.

احمدی با اشاره به اینکه هیئت پارلمان اروپایی در دولت قبل نیز قرار بود سفری به کشورمان داشته باشد اما از آنجا که شرط دیدار و ملاقات با فعالین فتنه را مطرح کرده بودند، پذیرفته نشدند تصریح کرد: هیچ جای دنیا اینگونه عمل نمی‌کنند که هیئت پارلمانی، مهمان هیئت حاکمه کشوری باشد اما در آن کشور با اپوزیسیون و افراد کددار که در زمین دیگران بازی می‌کنند دیدار داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه در خصوص برنامه‌ریزی برای دیدار هیات پارلمانی اروپا با "جعفر پناهی" و "نسرین ستوده" در برنامه مورد توافق اطلاعی ندارم، گفت: قاعدتا کلیت برنامه سفر هیئت‌های خارجی به کشور پیش از انجام سفر مورد توافق طرفین قرار می‌گیرد، هرچند ممکن است علی‌رغم توافقات کلی تغییراتی در برنامه‌ها به وجود آید اما کلیات برنامه‌ها و درخواست هیئت‌ها مشخص است.

وی در پایان اظهار داشت: در حال حاضر آنچه مهم است، این است که انجام این کار چه آنکه از قبل توافق شده باشد و چه اینکه در بدو ورود مورد توافق صورت گرفته، کار اشتباهی بوده و مجلس قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...