نسخه چاپی

دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری

عکس خبري -ديدار دانشجويان با مقام معظم رهبري

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: بیش از 3500 دانشجو در روز اربعین با مقام معظم رهبری دیدار می‌كنند.

به گزارش نما؛ آیت‌الله سید مجید قریشی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مناسبت 27 آذر سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه در نشست مطبوعاتی با موضوع تمدن‌سازی در پرتو وحدت حوزه و دانشگاه ضمن گرامیداشت خاطره شهید دکتر مفتح، گفت: شهید دکتر مفتح با نثار خون خود بین حوزه و دانشگاه وحدت ایجاد کرد و در 34 سال انقلاب شاهد این وحدت در این دو حوزه هستیم.

وی افزود: امروز روز حوزویان و دانشگاهیان است و چیزی که ما را در این رابطه در دنیا بی‌نظیر کرده است وحدت بین این دو و حل تعارض علم و دین است که این مشکل هنوز در کشورهای غربی و شرقی وجود دارد.

قریشی تصریح کرد: در دنیای غرب شاهد بودیم زمانی که دین در جامعه حاکم بود علم جایی نداشت و بعد از آنکه علم حاکم شد دین مورد بی‌حرمتی قرار گرفت و هرچه صاحب رشد علم بودیم شاهد جنگ و بی‌هویتی انسان‌ها و خانواده‌ها و اتفاقات عجیب سیاسی و اجتماعی بودیم.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی ما نه تنها توانستیم مشکل میان دین و علم را حل کنیم بلکه حالا صاحب ثمرات آن هستیم و این حاصل تلاش دینداران، حوزویان و دانشگاهیان است.

قریشی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از کشورها در اوایل انقلاب از ما خواستند که دینداری را کنار بگذاریم زیرا استدلالشان این بود که آنها قبلا این بحث را تجربه کرده‌اند و به یک نتیجه نافرجام رسیده‌اند لکن ما توانستیم با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه هم در بحث دینداری و هم در بحث علم پیشرفت کنیم و در بسیاری از مشکلات پیروز شویم و امروز هم جمهوری اسلامی با همین آرمان در حال حرکت است.

وی گفت: هدف دشمن ایجاد تفرقه است و با ایجاد شبکه‌های فراوان ماهواره‌ای که تلاش دارند مؤمنان و دانشجویان را نسبت به دین دلسرد کنند ولی خوشبختانه این اتفاقات باعث شد شبهات میان دینداران ما کاهش پیدا کند و پاسخ مستدل دانشمندان ما به کارهای آنها باعث تداوم این راه گردید.

قریشی ادامه داد: دانشگاه‌های ما آنچنان که در شأن جمهوری اسلامی است نیست ولی فاصله بسیار زیادی با دانشگاهی که قبل از انقلاب بود گرفته است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: نهاد رهبری در دانشگاه به عنوان نماینده حوزه و دانشگاه تلاش کرده است به عنوان یار و مشاوری مهربان در کنار دانشگاه‌ها باشد.

قریشی افزود: در بحث وجود شبهات ما توانسته‌ایم به بیش از 20 هزار شبهه با انتشار 48 هزار کتاب پرسمان پاسخ دهیم که در نوع خودش بی‌نظیر است و در حوزه دینی تمام شبهات پاسخ داده شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دانشگاه بیش از 4 هزار مبلغ آماده به همکاری و حدود 4 هزار امام جماعت در دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و همچنین دانشگاه معارف اسلامی در دو رشته و 5 گرایش و 462 دانشجوی ارشد به کار خود ادامه می‌دهد.

قریشی تصریح کرد: به خاطر استقبال بی‌نظیر و بسیار عجیب دانشجویان از درس‌های حوزه مراکز آموزش حوزه‌های علمی در دانشگاه‌های استان‌ها تأسیس کردیم تا دانشجویان هم در رشته خود تحصیل کنند و در اوقات فراغت بتوانند از ارائه بیش از 67 واحد درسی استفاده کنند.

وی ادامه داد: نیازهای دینی دانشگاه‌ها بیشتر از این‌هاست و ما اعتراف می کنیم در این راه فعالیت بیشتری را باید انجام بدهیم.

قریشی تصریح کرد: دانشگاه از ارکان اصلی نظام است که مقام معظم رهبری با دیدارهای پی در پی با دانشجویان و جلسات منظم با هیئت‌های دانشجویی و دیدار با اساتید این موضوع را به اثبات رسانده‌اند.

وی ادامه داد: بیش از 3500 دانشجو در روز اربعین با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند که این دیدار هر ساله در این روز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در مورد سیاسی شدن دانشگاه‌ها گفت: ما از فعالیت‌‌های سیاسی دانشجویان و دانشگاه‌ها حمایت می‌کنیم البته به شرطی که دانشجویان مورد سوءاستفاده احزاب قرار نگیرند و به فرمایش مقام معظم رهبری دانشگاه‌ها جولانگاه افراد سیاسی نشوند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه افزود: امروز بیش از 260 دفتر هم‌اندیشی در دانشگاه دائر است که در ایام آذرماه به مباحث وحدت حوزه و دانشگاه و کاستی‌هایی که در این رابطه وجود دارد پرداختند و راهکارهای مناسب را به مسئولان ارائه کردند.

قریشی در رابطه با کرسی‌های آزاداندیشی، تصریح کرد: بیش از هزار کرسی آزاداندیشی در کشور داشته‌ایم که با گزارشی که دریافت کرده‌ایم این کرسی‌ها به صورت بسیار مناسب و خوب برگزار شده است و ما از اینگونه نشست‌ها بسیار استقبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در رابطه با 9 دی گرچه به ایام امتحانی دانشجویان برخورد می‌کنیم ولی برای گرامیداشت این روز و برای یادآوری اینکه ملت چگونه در برابر عده‌ای ساختار شکن و قانون‌شکن ایستادند برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم.

قریشی خاطرنشان کرد: نهاد رهبری از ایجاد تشکل‌هایی که قانونی در دانشگاه شکل می‌گیرد حمایت می‌کند و تشکل‌های قانونی باعث بانشاط‌تر شدن و پویاتر شدن دانشگاه‌ها می‌شوند و بعضی از تشکل‌ها که در سابق عملکرد خوبی را از خود نشان نداده‌اند دیگر جایی در دانشگاه‌ها و در بین دانشجویان نخواهند داشت.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه در خاتمه در مورد مراسم ازدواج دانشجویان، گفت: به خاطر برخورد بحث ازدواج دانشجویی با ماه محرم و صفر اجرای آن را به بهمن‌ماه خواهیم انداخت و دانشجویانی را که در این مراسم شرکت می‌کنند که بالغ بر 30 هزار زوج هستند ضمن اعزام به مشهد مقدس در آنجا به کارگاه‌های آموزشی زندگی به مدت سه روز خواهیم فرستاد.

۱۳۹۲/۹/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...