نسخه چاپی

لغو قرارداد فروش تامین اجتماعی به زنجانی

سخنگوی كمیسیون اصل ۹۰ مجلس از كان‌لم‌یكن شدن قرارداد فروش ۱۷ شركت زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی به بابك زنجانی، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل پرونده برای بابک زنجانی پس از قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: اخیرا برای بررسی این موضوع جلسه‌ای با حضور بابک زنجانی برگزار و مقرر شد که آقای زنجانی چکی به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان را که از سوی تامین اجتماعی بابت قراردادهای منعقد شده در اختیار وی گذاشته شده بود، برگرداند.

وی ادامه داد: بین سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی به دلیل خرید 17 شرکت بزرگ زیرمجموعه این سازمان به مبلغ 4.2 میلیارد یورو از سوی این فرد، قراردادی منعقد و چکی تضمینی به مبلغ 17 هزار میلیارد تومان در اختیار بابک زنجانی گذاشته شده بود که به دلیل کان لم یکن شدن این قرارداد، باید این چک مسترد شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس افزود: قبلا هم سازمان تامین اجتماعی به آقای زنجانی اعلام کرده بود که این چک باید به سازمان برگشت داده شود، اما تاکنون این چک تحویل سازمان نشده است.

افضلی‌فرد با اشاره به واریز بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت گفت: به کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام شده که بدهی به حساب بانک مرکزی واریز شده، اما بانک مرکزی این موضوع را تایید نکرده است. لذا موضوع در دیوان محاسبات است و قرار شده که دیوان امروز خبر دهد، لذا منتظر پاسخ دیوان محاسبات هستیم.

۱۳۹۲/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...