نسخه چاپی

حق احزاب برای نقد دولت

عکس خبري -حق احزاب براي نقد دولت

سخنگوی جبهه ایستادگی با اشاره به عملكرد دولت‌های گذشته نسبت به احزاب، گفت: وزیر محترم كشور مشخص كند، آیا احزاب حق نقد و بررسی حكومت و دولت را دارند؟

به گزارش نما؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران،"سید ابوالقاسم رئوفیان"  پیرامون دیدار آتی وزیر کشور با گروه‌های سیاسی و احزاب اظهار داشت: وزیر کشور بایستی به این سوال پاسخ دهد که آیا برنامه‌ای برای ارتقای جایگاه احزاب کشور در تراز قانون اساسی و جمهوری اسلامی پیش‌بینی کرده‌ یا خیر، که به نظر می‌آید این مهمترین سوال است.
وی با بیان اینکه وزیر کشور باید مشخص کند چه برنامه‌ای را برای عملیاتی کردن اهداف احزاب و فعالیت واقعی آنها در کشور دارند، ادامه داد: شعار دولت یازدهم از زمان شروع به کار، همچنین سخنان وزیر کشور و معاونت سیاسی وی نشان دهنده اهمیت دولت به احزاب و گروه‌های سیاسی است که بایستی با اجرای برنامه زمینه ارتقاء و فعالیت‌های احزاب آماده شود.
دبیرکل حزب ایران زمین با اشاره به نقش احزاب در دولت‌های گذشته تصریح کرد: تاکنون فضا برای فعالیت گسترده احزاب در چارچوب قانون اساسی فراهم نشده، همچنان که دولت‌های گذشته به ویژه دولت نهم و دهم احزاب را مورد بی‌مهری قرار داد.
سخنگوی جبهه ایستادگی با طرح این سوال از وزیر کشور مبنی بر اینکه جهت احقاق حقوق احزاب و گروه‌های سیاسی چه بهره برداری و نگاهی به آنها دارد؟، خاطرنشان کرد: وزیر محترم کشور مشخص کند که جهت نهادینه کردن احزاب کشور چه برنامه‌ای داشته و آیا احزاب را در کنار خود می‌بیند یا در مقابل؛ آیا احزاب حق دارند حکومت و دولت را مورد نقد و بررسی قرار داده و با رسالت نقد فعال باشند؟

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...