نسخه چاپی

مهلت 3 روزه شاه سعودی به بشار اسد

یك پایگاه خبری مصری مدعی شد كه شاه سعودی برای سوریه مهلت سه روزه تعیین و تهدید كرد كه در صورت عدم اجرای خواسته ریاض، ممكن است نیروی زمین عربستان به سوریه حمله كند.

به نقل از فارس، پایگاه خبری الفجر مصر اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه سه روز فرصت داده است تا مقابله با افراد مسلح را که وی آن را کشتار مردم خوانده است، متوقف کند.

در نشست عصر روز گذشته وزرای عرب در اتحادیه عرب، سعود الفیصل تاکید کرد که باید از مخالفان [مسلح] سوریه همه نوع حمایت به عمل آید.

الفجر نوشت: اخبار رسیده حاکی است که شاه عربستان اعلام کرده است که در غیر این صورت، تصمیم ورود نیروی زمینی عربستان به خاک سوریه را اعلام خواهد کرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که عربستان سعودی حتی پس از انتشار اخبار اقدام نماینده این کشور در سازمان ملل در توزیع پیش‌نویس قطعنامه‌ای جدید علیه سوریه را بر عهده نگرفت و دو روز بعد آن را تکذیب کرد و یحیى المعلمی نماینده ریاض در گفت‌وگو با روزنامه الریاض اعلام کرد که این پیش‌نویس از طرف هیئت عربی طرح شده است.

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که احمد یوسف نماینده سوریه در سازمان ملل عصر روز گذشته در واکنش به طرح جدید اعراب اعلام کرد که این کشورها، و در راس آن عربستان و قطر پس از رسیدن به بن بست در شورای امنیت، دچار دیوانگی شده است.

این پایگاه خبری نوشت که آخرین ماموریتی که عربستان انجام داده است، اعزام نیرو به بحرین و حمله به میدان اللولوه این کشور و سرکوب انقلاب بحرین است.

این در حالی است که منابع یمنی پیش از این نیز اعلام کردند که عربستان به این کشور نیز برای حفظ رژیم علی عبدالله صالح نیرو و تجهیزات نظامی اعزام کرده بود.

۱۳۹۰/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...