نسخه چاپی

منع سران رژیم مبارك از حضور در انتخابات

شورای نظامی مصر با تسلیم شدن در برابر خواست میلیونی مردم قانون ممنوعیت فعالیت سران رژیم سابق مصر به مدت 10 سال كه مجلس این كشور تصویب كرده بود را تایید كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از الجزیره نوشت: شورای نظامی حاکم بر مصر دیروز قانون انزوای سیاسی سران رژیم سابق را که پیشتر مجلس ملی مصر تصویب کرده بود را تایید کرد، به این ترتیب کسانی که در دوره حسنی مبارک پست های کلیدی را در اختیار داشتند از شرکت در فعالیت های سیاسی به مدت 10 سال منع شدند.


به این ترتیب امکان حضور "احمد شفیق" آخرین نخست وزیر دولت حسنی مبارک در انتخابات ریاست جمهوری در این کشور منتفی شد. پیش از این نیز حضور عمر سلیمان معاون مبارک در انتخابات لغو شده بود.


تصویب این قانون را می توان پیروزی تظاهرات میلیونی مصری ها در جمعه گذشته دانست که با حضور میلیونی خود در میدان التحریر قاهره و سایر شهرهای مصر خواستار ممانعت از حضور سران رژیم سابق در انتخابات ریاست جمهوری شده بودند، پیش از این شورای انتقالی که نمی خواست این طرح را تایید کند سعی کرده بود تا مسئولیت عدم تایید این طرح را بر دوش دادگاه عالی قانونگذاری مصر قرار دهد، اما این دادگاه عدم تخصص خود در بررسی این طرح را اعلام کرده و موضوع را به شورای نظامی واگذار کرد تا این قانون را تایید یا رد کند.


پارلمان مصر اخیرا مصوبه ای را تصویب کرده بود که بر اساس کسانی که به عنوان سران رژیم سابق در دوره حسنی مبارک فعالیت می کرده و پست هایی نظیر رئیس جمهور یا معاون وی یا نخست وزیر و یا رئیس حزب حاکم یا دبیرکل و اعضای دفتر سیاسی آن را بر عهده داشته اند، از زمان کناره گیری مبارک به مدت 10 سال از فعالیت های سیاسی منع می شوند، این قانون با تایید شورای نظامی مصر نهایی و قابل اجرا شد.

۱۳۹۱/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...