نسخه چاپی

فیس‌ بوك: از نانوشته‌ هایتان هم خبر داریم!

فیس‌بوك در مقاله‌ای اعلام كرده است كه می‌تواند پیش‌نویس نوشته‌های كاربر را كه نهایتا تصمیم به انتشار آن‌ها نمی‌گیرد، همان‌طور كه تایپ می‌شوند، ذخیره و نگه‌داری كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: فیس‌بوک در مقاله‌ای اعلام کرده است که می‌تواند پیش‌نویس نوشته‌های کاربر را که نهایتا تصمیم به انتشار آن‌ها نمی‌گیرد، همان‌طور که تایپ می‌شوند، ذخیره و نگه‌داری کند.

اگر از اعضای شبکه اجتماعی فیس‌بوک باشید لابد تا کنون در این موقعیت آشنا بوده‌اید که چیزی بنویسید٬ نیمه کاره رهایش کنید٬ فکر کنید و از انتشارش منصرف شوید و به جای کلیک بر دکمه انتشار٬ نوشته خود را حذف کنید. اما آیا تا کنون خود از پرسیده‌اید که آیا فیس‌بوک توانایی آن را دارد نوشته‌های انتشار نیافته شما٬ همان‌هایی را که نیمه‌کاره یا کامل از انتشارشان منصرف شده‌اید٬ بخواند و آرشیو کند؟

اگر از کاربران سرویس ایمیل گوگل٬ جی‌میل باشید٬ حتما متوجه شده‌اید که به هنگام نگارش ایمیل نوشته‌های شما خودبه‌خود ذخیره شده و حتی اگر از ارسال آن نیز صرف‌نظر کنید می‌توانید نسخه خام ایمیل خود را در بخش پیش‌نویس‌ها ببینید که در آن‌جا آرشیو شده است.

حالا بر اساس اطلاعاتی که از سوی دو تن از کارکنان شرکمت فیس‌بوک منتشر شده است مشخص شده که فیس‌بوک نیز از امکانات فنی‌ای نظیر جی‌میل برخوردار است و نوشته‌های شما همان لحظه که در حال تایپ آن هستید٬ و فارغ از انتشار یا کنسل کردن انتشار٬ توسط فیس‌بوک جمع‌آوری می‌شوند.

فیس‌بوک این اقدام را که کاربر چیزی می‌نویسد و از انتشار آن صرف‌نظر می‌کند "خودسانسوری" تلقی کرده و در مقاله‌ای که توسط دو تن از کارکنان‌اش انتشار یافته به آن پرداخته است.

ساویک داس٬ دانشجوی دکترا و کارآموز بخش نرم‌افزار کمپانی فیس‌بوک٬ و آدام کرامر٬ متخصص داده‌پردازی در فیس‌بوک٬ مقاله‌ای از مطالعات خود درباره رفتارهای خودسانسورگر پنج میلیون کاربر انگلیسی‌زبان فیس‌بوک منتشر کرده‌اند.

مقاله آن‌ها مشخص می‌کند که فیس‌بوک بر افکار شما حتی بدون انتشار نظارت دارد.

به گزارش دویچه وله، مطالعه داس و کرامر از تحلیل استتوس‌های منتشرنشده یا نوشته‌ها روی صفحه دیگران که فرد در نهایت از انتشار آن خودداری کرده و همچنین کامنت‌های پیش از انتشار حذف شده بر پست‌های دیگران به دست آمده است.

هنگام نوشتن در فیس‌بوک٬ این شبکه اجتماعی کدهایی را به مرورگر شما ارسال می‌کند و این کدها به صورت اتوماتیک آن‌چه را که شما تایپ می‌کنید را تحلیل می‌کند و به فیس‌بوک گزارش می‌دهد.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...