نسخه چاپی

رصد رفتار غربی‌ها از سوی افكار عمومی

عکس خبري -رصد رفتار غربي‌ها از سوي افکار عمومي

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریكایی‌ها از ابتدا نمی‌خواهند مذاكرات با ایران به نتیجه روشن و قطعی برسد و مدام در این مسیر سنگ‌اندازی‌ و مانع‌تراشی می‌كنند.

به گزارش نما؛ به نقل از فارس،زهره‌ طبیب‌زاده امروز اظهار داشت: طی سال‌های اخیر که پرونده فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح شده،‌ شاهد چندین دور مذاکره میان ایران با کشورهای غربی و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده‌ایم.
وی تصریح کرد: در این سال‌ها صدها جلسه میان مقامات ارشد و کارشناسان دو طرف برگزار شده و اگر بنا بر رسیدن به یک توافق نهایی و نتیجه مشخص و روشن بود، باید تا به امروز این نتیجه می‌رسیدیم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت افزود: از ابتدا هرگاه روند مذاکرات به نقطه مشخصی برای دست‌یابی به نتیجه می‌رسد، کارشکنی طرف‌های غربی به ویژه آمریکا به اوج خود می‌رسد.
طبیب‌زاده با اشاره به مذاکرات اخیر ایران با 1+5 و توافقات ژنو اظهار داشت: در این دور از مذاکرات نیز از ابتدا معلوم بود که آمریکایی‌ها که تحت تاثیر سران رژیم اشغالگر قدس هستند، نمی‌خواستند توافقاتی صورت گرفته و مذاکرات به نتیجه برسد.

* بی‌اعتمادی به آمریکا ریشه در تاریخ دارد

وی ادامه داد: آنها کارشکنی‌های زیادی انجام داده و پس از توافقات اولیه همان رویکرد قبلی را دنبال و حتی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کردند.
این نماینده مجلس افزود: رفتار آمریکایی‌ها موجب افزایش بی‌اعتمادی به آنها شده و این بی‌اعتمادی ریشه تاریخی دارد.
طبیب‌زاده گفت: با تجربه‌ای که از رفتار و رویکرد سران کاخ سفید در دهه‌های گذشته داریم، بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها طبیعی است و به همین دلیل رهبری معظم انقلاب اسلامی پیش از مذاکرات اخیر تاکید فرمودند که علیرغم بی‌اعتماد در مذاکرات حاضر می‌شویم.
وی تاکید کرد: سران کاخ سفید تصور می‌کنند که با اعمال تحریم‌ها و تهدید مردم و مسئولان ایران می‌توانند در مواضع جمهوری اسلامی تغییری ایجاد کنند.
طبیب‌زاده در پایان بیان داشت: امروز افکار عمومی رفتار ایران و طرف‌های غرب را رصد کرده و می‌دانند که اعضای 1+5 به ویژه آمریکا در تعهدات خود پایبند نیستند و عدم پایبندی آنها به طور قطع منجر به شکست مذاکرات خواهد شد.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...