نسخه چاپی

حمله موریانه‌ها به 40درصد از منازل یك شهر

عضو شورای شهر آشخانه گفت: ۴۰درصد از منازل شهر آشخانه موریانه زده است ومسئولان باید هرچه سریع‌تر برای رفع این مشكل راهكار ارائه دهند.

به گزارش نما، مهدی سلیمانی اظهار کرد: تا 6 سال قبل مردم برای نوسازی خانه های قدیمی، کلنگی خشت خام و موریانه ای از اداره مسکن و شهرسازی و استانداری مبلغ 15 میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت می کردند.


وی افزود: برای تجدید بنا نیز مبلغ 50 الی 60 میلیون ریال وام پرداخت می شد که از پنج سال گذشته تاکنون از محل ستاد بحران و حوادث استانداری خراسان شمالی، برای نوسازی خانه های موریانه زده این شهر تسهیلاتی نیامده است.



سلیمانی خاطرنشان کرد: از هر دو خانه در آشخانه، پنج خانه موریانه زده است و از مسئولان دولتی انتظار می رود که دوباره روند پرداخت وام ها را زنده کنند تا شهروندان نسبت به تجدید بناهای خود اقدام کنند.



قدس آنلاین نوشت: عضو شورای شهر آشخانه گفت: شهرداری بر اساس مصوبه دور دوم و سوم اعضای شورای شهر آشخانه به مردم پروانه ساخت رایگان می داد که با آغاز فعالیت اعضای جدید شورای شهر تاکنون مصوبه ای در این زمینه ابلاغ نشده و روند قدیمی ادامه دارد.



وی تصریح کرد: متاسفانه شهروندان آشخانه به منظور دریافت تسهیلات مسکن از بانک ها با مشکل ضامن مواجه هستند اما با وجود این مشکل، استقبال مردم خوب بوده و پرداخت ها به صورت زنجیره ای انجام می شد.



سلیمانی گفت: از اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن خراسان شمالی انتظار می رود تا دوباره روند پرداخت تسهیلات نوسازی در شهر آشخانه را در پیش گیرند زیرا متقاضی نوسازی در این شهر بسیار زیاد است.



وی اظهار کرد: بافت قدیم شهرآشخانه در ضلع جنوبی و ضلع شمالی شهر و از خندق به سمت پایین است که نیازمند رسیدگی است.


۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...