نسخه چاپی

تغییر رویكرد جبهه پیروان در فعالیت حزبی

عکس خبري -تغيير رويکرد جبهه پيروان در فعاليت حزبي

دبیركل جبهه پیروان خط امام و رهبری با تاكید بر اینكه تعامل با جبهه پایداری را دنبال می كنیم، گفت: حزب فراگیری مطلوب است كه بومی باشد و همه اعضای آن فعال باشند و در حال هماهنگی با نیروهای اصولگرا برای ایجاد حزب فراگیر هستیم.

به گزارش نما؛ محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری امروز سه شنبه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با توجه به پیشینه شما در تلاش برای تشکیل حزب فراگیر آیا از این پس ساز و کار بوجود آمدن حزب فراگیر را در قالب جبهه پیروان دنبال می کنید و در این ساز و کار تعامل با جبهه پایداری به چه صورت خواهد بود؟، گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری الان به سمت یک حزب نمی‌رود، اما در نظام مردم سالاری دینی لابد ناچار هستیم که دو یا سه حزب فراگیر در چارچوب قانون اساسی داشته باشیم و این احزاب باید از جریان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال گرا باشند.

وی با تاکید بر اینکه هنوز به زمان لازم تشکیل حزب فراگیر نرسیده ایم، افزود: کارهای تئوریک و نظری حزب فراگیر را شروع کرده ایم؛ چراکه باید حزبی بومی داشته باشیم حزب فراگیری حزب مطلوب است که همه اعضای آن فعال باشند و در یک نظام دموکراتیک رهبران خود را انتخاب کند.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: نیاز به امکانات مادی و نیروی انسانی برای حزب فراگیر داریم اکنون در حد هماهنگی بین نیروهای اصولگرا هستیم و تعامل با جبهه پایداری را دنبال می کنیم.

وی در ابتدای سخنان خود در این نشست خبری با تمجید از شخصیت عسگراولادی و بزرگداشت وی گفت: عسگراولادی شخصیت کم نظیر و بی نظیری بود که از آغاز نهضت امام خمینی(ره) در کوران انقلاب بود. اولین برخورد ساواک با او در سن 15 سالگی بود و وی تا قبل از روز اعزام به بیمارستان از تلاش خود دست بر نداشت.

باهنر با بیان اینکه عسگراولادی علی رغم سن و سال بالایش جوان فکر می کرد و از هدایت هیچکس ناامید نمی شد، اظهار داشت: حتی در اواخر عمر می خواست توری را پهن کند که شاید بتواند سران فتنه را به دامن انقلاب بازگرداند، قطعا جایگزینی برای او وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که پس از دبیرکلی شما در جبهه پیروان اهداف جبهه را چگونه دنبال خواهید کرد و جزئیات جلسه هفته آینده تان با اصلاح‌طلبان چیست؟، گفت: من از این دیدار اطلاعی ندارم.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص فعالیت های این جبهه گفت: اگر بخواهیم تعریفی از فعالیت گذشته جبهه داشته باشیم، باید گفت بیشتر یک نوع ائتلاف در زمان انتخابات بود اگرچه ما جلسات مستمر شورای مرکزی داشتیم اما عملکرد جبهه، عملکرد حزبی نبود و بیشتر ائتلافی بود.

وی با تاکید بر اینکه جبهه پیروان مانند احزاب واحدهای متنوع سیاسی، فرهنگی و... ندارد، گفت: اعضای جبهه پیروان عموما حقوقی هستند و عضو حقیقی نداریم. اعضا یا از تشکل های سیاسی و یا مانند جامعه اسلامی مهندسین صنفی- سیاسی هستند.

باهنر در تشریح فعالیت های آینده جبهه با تاکید بر اینکه دو رویکرد پیش رو خواهیم داشت، گفت: یا باید همین روش گذشته را که به صورت ائتلافی در انتخابات ها بود ادامه دهیم و در طول سال فعالیت سیاسی نداشته باشیم، یا باید یک نوع کارکرد حزبی داشته باشیم و دفاتر استانی برای جبهه فراهم آوریم که در این صورت لازم است بعضی اختیارات تشکل های عضو جبهه پیروان به جبهه داده شود.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: هر اندازه اعضای حقوقی جبهه اراده و اختیارات خود را به سوی جبهه متمرکز کنند می توان کارکرد حزبی را بیشتر کرد. ما معتقدیم فعالیت های حزبی جبهه در حد گذشته کافی نیست.

به گفته دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین بر اساس امکانات مادی و حقوقی جبهه فعلا نمی شود جبهه را به صورت حزب درآورد و این در دستور کار نیست و برنامه درازمدت جبهه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حاضرید برای تعامل بین جریان های سیاسی و ایجاد آرامش و ثبات در میان فعالان سیاسی پیش‌قدم شوید؟، گفت: ما یک شرط کلی داریم که احزاب باید در چارچوب قانون اساسی فعالیت کنند که این یک شرط طبیعی و اولین شرط است، همه می توانند در چارچوب قانون فعالیت کنند و نقد داشته باشند، اما نقد مجوزی برای شکستن قانون نیست و هیچ کس اجازه تخطی از قانون را ندارد.

باهنر با بیان اینکه از رقابت بین احزاب استقبال می کنیم، تصریح کرد: البته این نباید بهانه ای برای یکصدایی در کشور شود، رشد و موفقیت در رقابت سالم است از هر نوع همکاری در چارچوب قانون استقبال می کنیم و نباید رقبای توسری خور و ضعیف داشته باشیم؛ چراکه این افتخار نیست.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه عده بسیاری به من این نقد را وارد می کردند که چرا به اصلاح طلبان التماس می کنی در میدان رقابت بمانند، اظهار داشت: باید همینطور باشد و باید در جامعه رقابت سالم وجود داشته و در چارچوب قانون عمل کنیم قاعدتا قانون اساسی بر هم‌گرایی و هم‌افزایی تاکید دارد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در مجلس نیز برای حمایت از دولت همین شرط وجود دارد، تاکید کرد: امیدواریم دولت روحانی موفق شود و به شرط خود بر خردگرایی، اعتدال و حرکت های علمی پایبند باشد، ما با پشتوانه تحقیقاتی درست حتما از عملکرد دولت یازدهم دفاع می کنیم.

این نماینده مجلس در خصوص استعفای برخی از نمایندگان استان ها اظهار داشت: بسیاری از نمایندگان در مجلس نهم گفتند شما بدشانس هستید و بد موقعی نماینده شده اید چراکه امکانات بودجه ای کم است، باید رویکردها را عوض کرد و به اولویت بندی در مساله تعادل منطقه ای دقت داشته باشیم.

وی ادامه داد: به بعضی از نمایندگان پیشنهاد کردیم که در استان های خود پروژه های بالای 80 درصد را که پیشرفت داشته اند، تمام کنند و تعادل منطقه ای را حفظ کنیم و تلاش کنیم یک اعتدالی بوجود آید، بالاخره نمایندگان باید به یک صورت نارضایتی خود را از لایحه بودجه نشان دهند و در این شرایط استعفا به مصلحت کشور نبوده، اما می توانند فریادشان را به گوش مسئولان برسانند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که نحوه حضور منوچهر متکی در جبهه پیروان به چه صورت است؟، توضیح داد: متکی از دوستان خوب ما است اما جبهه پیروان اعضای حقوقی دارد و حقیقی نیستند تنها دبیران کل تشکل ها در جبهه حضور دارند، متکی دبیرکل انجمن فارغ التحصیلان شبهه قاره هند بود که از این سمت کناره گیری کرد و اکنون دبیرکل جدید این انجمن در جلسات جبهه حضور دارد، اما علاقه مند هستیم از ظرفیت عموم استفاده کنیم.

باهنر درباره مانیفست اصولگرایی تصریح کرد: در انتخابات مجلس نهم تلاش شد دو مانیفست باید و نباید اصولگرایی ارائه شود که بایدها منتشر شد و نبایدها بیشتر رویکرد و عملکرد داخلی داشت که قاعدتا می تواند تکمیل شود این بایدها و نبایدها کدهایی بود که از رهنمودهای مقام معظم رهبری گرفته شده بود.

۱۳۹۲/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...